Hej, jag bor i en hyresrätt, och vill "bygga" en dörr till vardagsrum som enkelt kan monteras ner, och inte behöver hyresvärdens godkännande(där den röda pilen är). Vill ha mer privat i vardagsrummet, så det inte står öppen. Kom gärna med förslag, se bild. Mvh

• Öppen dörröppning mellan två rum med parkettgolv, röda pilen indikerar plats för önskad dörr (mått: 120 cm bredd, 50 cm djup).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Jag skulle bygga en ram av reglar som fästs med plugg och skruv i väggarna till vänster och höger och sen montera en innerdörr med karm.
Då kommer du att ha 2-3 hål att spackla igen i varje vägg när du demonterar dörren och flyttar. Det är ingen skillnad mot att sätta upp en hylla så det kan inte hyresvärden säga mycket om.

T Testarn skrev:
Jag skulle bygga en ram av reglar som fästs med plugg och skruv i väggarna till vänster och höger och sen montera en innerdörr med karm.
Då kommer du att ha 2-3 hål att spackla igen i varje vägg när du demonterar dörren och flyttar. Det är ingen skillnad mot att sätta upp en hylla så det kan inte hyresvärden säga mycket om.
Tack för svaret. Kan man köpa färdigt set, så man slipper bygga det själv. Är inte händig.

T
Tror inte du hittar något färdigt, det behöver anpassas för utrymmet och socklar osv

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
BirgitS
Kan det räcka med ett tjockt och tätt draperi?

Om ni är ute efter något lite mer stadigt än ett draperi så kanske en vikdörr kan vara något? De är ju direkt stabila de heller, men kanske ger ett lite annat intryck än ett draperi.

Jumos Jumos skrev:
Om ni är ute efter något lite mer stadigt än ett draperi så kanske en vikdörr kan vara något? De är ju direkt stabila de heller, men kanske ger ett lite annat intryck än ett draperi.
Låter intressant, vikdörr som är tjock nog o ge känsla av en "dörr", tack för tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.