Står i startgroparna för en tolvkantig dansbana. Ca 12m i diameter skapar en rätt rejäl takkonstruktion. Jag har nu börjat leka med tanken att man skulle konstruera triangulära lättbalkar.
Är det någon som byggt egna lättbalkar. Känns ju i teorin ganska simpelt att fräsa/såga spår i 45x70 och limma i en plyfa. Detta är mer ett hobbybygge så vi kan lämna diskussionen kring laglighet att tillverka egna Konstruktionsdelar.
Har fått en väldigt fin komplett offert och takstolsritning från Uppsala trä så vet hur man kan för 50k få till en konstruktion utan att bygga egna lättbalkar.
Är det någon som byggt egna lättbalkar. Känns ju i teorin ganska simpelt att fräsa/såga spår i 45x70 och limma i en plyfa. Detta är mer ett hobbybygge så vi kan lämna diskussionen kring laglighet att tillverka egna Konstruktionsdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har fått en väldigt fin komplett offert och takstolsritning från Uppsala trä så vet hur man kan för 50k få till en konstruktion utan att bygga egna lättbalkar.
Med 12m spännvidd känns oskarvat svårt att uppnå. Jag inbillar mig att skarvar i en lättbalk inte så så kritiskt som i alla andra typer av balkar.Larsa skrev:
Klicka här för att svara