2 779 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Bygga carport - förlänga garagetaket papp
Ska bygga en carport vidbyggd garaget. Vill alltså "förlänga" garagetaket med samma lutning och konstruktion för carporten, för att kunna göra om detta till ett dubbelgarage i framtiden (nåja).
Taket (carportens respektive befintliga garagets) kommer luta 4 cm/m och bestå av papp. Jag tänkte helt enkelt skära bort dropplåten och lägga en skarv där till carporten. Kruxet är att befintliga pappen ligger vinkelrätt mot takfoten. Helst skulle jag ju vilja lägga nya pappen parallellt med takfoten, men det kommer väl se heldumt ut om våderna ligger åt olika håll på taket. Vill helst inte lägga om garagetaket då detta gjordes 2010 av en takläggare, och ser idag mycket bra ut.
Hur hade ni gjort?
Taket (carportens respektive befintliga garagets) kommer luta 4 cm/m och bestå av papp. Jag tänkte helt enkelt skära bort dropplåten och lägga en skarv där till carporten. Kruxet är att befintliga pappen ligger vinkelrätt mot takfoten. Helst skulle jag ju vilja lägga nya pappen parallellt med takfoten, men det kommer väl se heldumt ut om våderna ligger åt olika håll på taket. Vill helst inte lägga om garagetaket då detta gjordes 2010 av en takläggare, och ser idag mycket bra ut.
Hur hade ni gjort?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga förråd i carport - hur göra grunden?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga om carport till garage - Hur gör jag?
Hur ska man bäst bygga en höj- och sänkbar plattform i carport?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga om carport till Garage - har någon gjort liknande?
Bygga carport delvis på prickad mark - Använda regel för Attefallsutbyggnad?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus