Hej!
Blir lite fundersam på mitt radiatorsystem på övervåningen.

Har golvvärme på undervåningen och radiatorer på övervåningen.
Elementen funkar jättebra, varma upptill och i stort sett rumstemperatur nertill.
Däremot så är returtempen nästan lika hög som framledningen.
Verkar sitta nån slags överledningsgrej på elementet + justeringsbar ventil.
Se bilden, framledning till höger, retur till vänster.
Ska det vara så, i så fall, vad är vitsen med det
Tack på förhand.