Hej!

Blir lite fundersam på mitt radiatorsystem på övervåningen.:confused:
Har golvvärme på undervåningen och radiatorer på övervåningen.
Elementen funkar jättebra, varma upptill och i stort sett rumstemperatur nertill.
Däremot så är returtempen nästan lika hög som framledningen.
Verkar sitta nån slags överledningsgrej på elementet + justeringsbar ventil.
Se bilden, framledning till höger, retur till vänster.
Ska det vara så, i så fall, vad är vitsen med det:confused:

Tack på förhand.
 
  • element.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.