Hej!
Vi ska renovera vår gamla 70-talsfurutrapp och jag behöver inspirationsbilder på hur jag kan behandla furuträet efter att vi slipat det. Vet någon någon bra butik i sthlm som säljer lack, bets, hårdvaxolja och allt sådant där dit man åka och se prover? Jag behöver ju se hur de olika behandlingarna blir på just furu. Skriv gärna också om ni vet någon bra sida där det finns bilder på olika behandlingar av furu.
Mvh Robert.

R Robert Noack skrev:
Hej!
Vi ska renovera vår gamla 70-talsfurutrapp och jag behöver inspirationsbilder på hur jag kan behandla furuträet efter att vi slipat det. Vet någon någon bra butik i sthlm som säljer lack, bets, hårdvaxolja och allt sådant där dit man åka och se prover? Jag behöver ju se hur de olika behandlingarna blir på just furu. Skriv gärna också om ni vet någon bra sida där det finns bilder på olika behandlingar av furu.
Mvh Robert.
kvadratmeder i Vasastan på ynglingagatan

• Gilla
Robert Noack
  • Laddar…
Exempel träbitar brukar finnas på de allra flesta måleributiker och även typ Hornbach har träbitar med exempel... Hårdvaxolja kanske är ovanligare att de har men Måleributiken (Nordsjö) här på Ekerö har i alla fall så tror nog fler har... Ring och fråga i området där du bor så slipper du köra runt.

• Gilla
McHolm och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.