7 093 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Burkar för torrvaror?
Hej, har ni några bra tips på burkar för torrförvaring?
Vi har "skafferiet" i en låda som är 80cm bred och 65cm djup, och höjden på lådan är 26cm.
Så helst skulle jag vilja plastlådor som man ser igenom, som är rektangulära och upp mot 26cm höga för tex pasta, ris, mjöl, socker och andra torrvaror.
Mvh Magnus
Vi har "skafferiet" i en låda som är 80cm bred och 65cm djup, och höjden på lådan är 26cm.
Så helst skulle jag vilja plastlådor som man ser igenom, som är rektangulära och upp mot 26cm höga för tex pasta, ris, mjöl, socker och andra torrvaror.
Mvh Magnus
Skulle nog kolla IKEAs 365+ serie och RARITET serien.
KRUS är också väldigt bra om man har t.ex. en del kryddpåsar liggandes; har själv flera stycken och dom funkar bra.
Skall efter några 365+ burkar (1,3 l) nu i slutet av veckan. Köpte bara 2 för att kolla kvaliteten (för en månad sen) och dom är väldigt bra och behändiga för just det du beskriver, sen finns dom ju som 2,3 liters också om man vill ha större.
KRUS är också väldigt bra om man har t.ex. en del kryddpåsar liggandes; har själv flera stycken och dom funkar bra.
Skall efter några 365+ burkar (1,3 l) nu i slutet av veckan. Köpte bara 2 för att kolla kvaliteten (för en månad sen) och dom är väldigt bra och behändiga för just det du beskriver, sen finns dom ju som 2,3 liters också om man vill ha större.
Den absolut bästa burken för torrvaror, i min mening, är Tupperwares Kvartett. Den stora passar precis för 2kg mjöl, och den mindre för motsvarande mängd strösocker. Tyvärr finns de bara ibland i deras sortiment. Tydligen är det främst vi svenskar som gillar att baka... Hittade iallafall en annons på tradera:
http://www.tradera.com/Tupperware-Kvartett-2-6-liter-NY-auktion_99812344
En fördel med Tupperware-prylarna är att de är i bra plast, går inte sönder om man råkar tappa dem, och håller i evighet. Nackdelen är väl att man måste köpa dem via partyn och att de inte är helt billiga...
http://www.tradera.com/Tupperware-Kvartett-2-6-liter-NY-auktion_99812344
En fördel med Tupperware-prylarna är att de är i bra plast, går inte sönder om man råkar tappa dem, och håller i evighet. Nackdelen är väl att man måste köpa dem via partyn och att de inte är helt billiga...
Jag häller ur mjölet/sockret ner i burken. Slipper trassliga, mjöldammiga påsar och mjöl på händerna när jag exempelvis "bara" ska ta ett par matskedar mjöl till en redning.
Ris och makaroner likaså, köper alltid megapack av sådant, och förvarar påsen i matkällaren, och en mindre mängd i burk i köket.
Annan pasta däremot, det har jag kvar i originalförpackningarna. Det går ju åt en hel 500g-påse till en middag.
Ris och makaroner likaså, köper alltid megapack av sådant, och förvarar påsen i matkällaren, och en mindre mängd i burk i köket.
Annan pasta däremot, det har jag kvar i originalförpackningarna. Det går ju åt en hel 500g-påse till en middag.
Klicka här för att svara