Korvgubbe
MathiasS skrev:
Tror inte det är något fel, bilen är ju ny? Coolt att man fortfarande tillverkar sådana bilar..... men nej tack.
Nej förmodligen inte, men jag tyckte det var lite kul att man lagt upp fyra bilder på bilen där samtliga är tagna i mer eller mindre exakt samma vinkel men med olika bakgrunder.

Får nog lov att lägga mig i diskussionen lite. ;)

Köp en Land Rover Discovery. Mycket bil för pengarna. Väldigt billiga reservdelar också. Jag köper själv mina från paddockspares i england. Vad sägs om ett komplett avgassystem för £ 35.00?. Tycker även att den är väldigt lättmeckad.

Behöver jag nämna att jag är Land Rover-frälst? :)

Jo det tycker jag absolut, den är ju cool. :)

Veritas> Pickups faller tyvärr bort, men annars är Toyota inte helt fel. Land Cruisers är lite dyra, bara.

MathiasS skrev:
Ska man inte ha en Defender om man ska åka LR?

[länk]
Varför då? Alla Land Rovers är mycket kompetenta off road fordon. Skulle kanske vara freelandern då som kanske inte är i samma klass.

För att Defendern är en cool bil som väcker habegär. Den vanliga Discon lockar inte mig iaf, men det är förstås en helt subjektiv uppfattning.

Ja smaken är ju olika, men sök på Discovery camel trophy så finns det en hel del coola discovery också. Även Range Rovern är oerhört populär bland off road-folk. Håller dock med om att Defendern är en cool bil. Discon rekommenderade jag för att den är fullt likvärdig i terräng-egenskaperna men något betydligt bekvämare och billigare.

Sådärja!

DSC02065.jpg

En Ford F-750 kanske vore något, men det är väl kanske tveksamt om den hamnar under kategorin "budgetdragbil".
0803_8l_01_+2007_ford_f750+left_side_view.jpg

skalman1 skrev:
En Ford F-750 kanske vore något, men det är väl kanske tveksamt om den hamnar under kategorin "budgetdragbil".
[bild]
Knappast i kategorin "bil" heller eftersom den väger sådär 4,5 ton. :)

Vi får väl lägga till B(E) kort på kravlistan.

Mikael_L
skalman1: "Jag har ingen signatur alls, varför ska man ha en text längst ner i varje inlägg?
Jag vägrar! "

:wow: d^_^b

MathiasS skrev:
För att Defendern är en cool bil som väcker habegär. Den vanliga Discon lockar inte mig iaf, men det är förstås en helt subjektiv uppfattning.
Nu få´ru väl skärpa dej MathiasS, de e ju JEEP man åker när man är cool :cool: Land Rover e såna där man drar upp ur lerhålen :P:P

...försöker bara verka lite objektiv här i tråden, snart ska vi börja bomba med länkar på bra WJ-bilar.... eller möjligen en fin Wrangler Unlimited

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.