13 181 läst ·
17 svar
13k läst
17 svar
Bud innan visning
Sida 1 av 2
Jag ska sälja min lägenhet och har visning på måndag och tisdag. Men nu var det tre st som inte kunde då som fick komma idag (onsdag) och då var det en som la ett bud direkt med ett krav att papperna skulle vara klara innan helgen.
lägenheten ligger ute för 625 och budet dem la var på 770, jag köpte den för 465. För några år sedan så är ju ett bra pris.
men just nu ska det även komma 3 som det ser ut nu kan ju bli fler på måndag och tisdag. Ska man vänta eller ska jag gå med på detta bud?
lägenheten ligger ute för 625 och budet dem la var på 770, jag köpte den för 465. För några år sedan så är ju ett bra pris.
men just nu ska det även komma 3 som det ser ut nu kan ju bli fler på måndag och tisdag. Ska man vänta eller ska jag gå med på detta bud?
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Jag köpte för 630, renoverade till ett värde av 75. Fick bud på utropet 700 men väntade på mäklares inrådan. Det slutade med budgivning och jag fick till slut 910 
Du får ju aldrig veta hur det slutar i buden om du stannar nu. Den som bjuder 770 nu tror jag kan tänka sig att köpa den för det efter visning också. Tror.
Obs återkom med hur det slutar! Och lycka till
Du får ju aldrig veta hur det slutar i buden om du stannar nu. Den som bjuder 770 nu tror jag kan tänka sig att köpa den för det efter visning också. Tror.
Obs återkom med hur det slutar! Och lycka till
Vi köpte vårt hus för 1,7 milj. Före visning hade säljarna fått ett bud på 1,8 milj. som de nobbade. Men till visningen hade de som bjöd 1,8 redan köpt ett annat hus.
Du har fått ett bud 23% över utgångspris. Lägenheter i Stockholm snittar på utrop+ 9%. Så jag tror att du fått ett bra bud, såvida inte mäklaren satt ett lågt utrop. Jag hade nog tagit det.
Du har fått ett bud 23% över utgångspris. Lägenheter i Stockholm snittar på utrop+ 9%. Så jag tror att du fått ett bra bud, såvida inte mäklaren satt ett lågt utrop. Jag hade nog tagit det.
Redigerat:
Jag tycker det låter väldigt bra... Det är ju alltid ett litet spel men det låter ju som ett riktigt bra erbjudande...
När vi köpte vårt förra hus så gav vi bud innan visning. Vi förhandlade lite med säljaren men landade ungefär 10% över utgångspris (detta var före "acceptpris"). Vi skrev papprena på fredagen och visning var på söndagen. Mäklaren hade fått stå och säga att visningen var inställd till minst 20 par som ville komma och titta.
I vårt fall skulle troligen säljaren ha gjort bättre affär med öppen visning än att ha sålt direkt till oss.
Nu har de ju lagt ett bud på 23% över ditt pris så det måste jag ändå tycka är väldigt bra!
När vi köpte vårt förra hus så gav vi bud innan visning. Vi förhandlade lite med säljaren men landade ungefär 10% över utgångspris (detta var före "acceptpris"). Vi skrev papprena på fredagen och visning var på söndagen. Mäklaren hade fått stå och säga att visningen var inställd till minst 20 par som ville komma och titta.
I vårt fall skulle troligen säljaren ha gjort bättre affär med öppen visning än att ha sålt direkt till oss.
Nu har de ju lagt ett bud på 23% över ditt pris så det måste jag ändå tycka är väldigt bra!
Ibland får man värdera det hela, snabb affär, med bra bud, eller vänta lite på budgivningen, som är oviss. Risken är att man ändå inte får så mycket mer.
De som la budet innan visning, hade inte alls säkert velat lägga samma vid en budgivning.
Jag tycker att du gjorde rätt! De va inget dåligt bud då fått!
De som la budet innan visning, hade inte alls säkert velat lägga samma vid en budgivning.
Grattis till affären.Odjuret skrev:Ibland får man värdera det hela, snabb affär, med bra bud, eller vänta lite på budgivningen, som är oviss. Risken är att man ändå inte får så mycket mer.
Det där med att sälja innan annonserad visning kan ju slå tillbaka på mäklaren beroende på hur visningen är tänkt.
Är det annonserat att man ska boka tid för visning - Inga problem då vet mäklaren vem som skall komma och kan lätt kontakta dessa för avboka visningen.
Om det är öppen visning däremot- då är det inte roligt för mäklaren att stå där på utsatt visningstid och meddela att tyvärr är objektet sålt. H*n kan ju inte veta i förväg vem och hur många som kommer.
Om det är en öppen visning kan det också vara ett bra argument för säljaren att till den tidiga budgivaren säga att eftersom det öppen visning måste den genomföras. :x