Vi har ett 60-tals fritidshus med sluten tank till svartvatten och slamavskiljare till gråvatten, med separata rör som går ut genom grunden. Toaröret går direkt till tanken utan luftning. Luftningen på den slutna tanken är på ovansidan av tanken.

Den slutna tanken blir full snabbare än väntat, och när den är full så bubblar det i toaletten när man häller ut vatten i vasken.(!?)

Finns det en möjlighet att gråvattnet går in i den slutna tanken? Eller är det någon luftning som blir täckt så det bubblar i toan?

Har någon erfarenhet av gamla VA system?
Galet att två pers inte klarar två månader på två kubik. ( Och då spolar vi endast 2-3 ggr per dag)

//Trött på toa problem..
 
H Halvtall skrev:
Vi har ett 60-tals fritidshus med sluten tank till svartvatten och slamavskiljare till gråvatten, med separata rör som går ut genom grunden. Toaröret går direkt till tanken utan luftning. Luftningen på den slutna tanken är på ovansidan av tanken.

Den slutna tanken blir full snabbare än väntat, och när den är full så bubblar det i toaletten när man häller ut vatten i vasken.(!?)

Finns det en möjlighet att gråvattnet går in i den slutna tanken? Eller är det någon luftning som blir täckt så det bubblar i toan?

Har någon erfarenhet av gamla VA system?
Galet att två pers inte klarar två månader på två kubik. ( Och då spolar vi endast 2-3 ggr per dag)

//Trött på toa problem..
Har ni provat att ringa en spolbil - kan ju vara igensatt ngnstans i systemet - ibland behövs inte totaltstopp för att det skall komma saker "fel väg"
 
  • Gilla
Halvtall och 1 till
  • Laddar…
Kan vara ide! Men måste väl göra det i samband med att tömningsbilen är här.

Dock märkligt att det funkar super när inte den slutna tanken är full.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.