Hur ser det ut på insidan med slangen.??

• Gilla
jaxen
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Hur ser det ut på insidan med slangen.??
vad menar du med insidan?
Bilden visar brunnens insida

Ser bara den blå och inte hur den ligger i brunnen i förhållande till vattnet, . det var det jag menade.

J jonaserik skrev:
Ser bara den blå och inte hur den ligger i brunnen i förhållande till vattnet, . det var det jag menade.
Citat : "Den blå slangen ska inte vara där, tillhör en dränkpump."

OK missade kanske det med pumpen, tänkte bara hur du har gjort med borrhål och hur din evakueringsslang är ansluten eller ligger bara på botten av brunnen. Kan vara bra för andra med. Sen det med slangen ut och bra nedförsbacke är en förutsättning för att den inte ska ev. frysa ihop vintertid

Har jag missat något? Tolkar det som om det borrats hål i sidan av brunnen och inkopplat ett grovt rör ( det som just nu innehåller den blåa slangen som vi skulle bortse ifrån), som bräddavlopp och som sedan lutar nedåt.

TS har lagt en slang nergrävd med nerförsbacke, så hur den är ansluten till brunnen bara genom ett hål eller vad är det, inte fel att veta för andra. Så det rinner över i borrhålet och fyller i brunnen och rinner ut. genom slangen.

Man har borrat ett stort hål och satt dit det orangea röret, tjockt som ett stuprör ungefär. Röret ligger ca15-20m sluttande nedåt. Röret är ihopkopplat med ett annat rör som tar emot vatten från ett stuprör från taket. Funderar på om man ska trycka igenom en pem-slang som säkerhet ifall röret av nån anledning skulle kollapsa.
Finns säkert bättre sätt, hoppas det klarar minusgrader. Finns möjlighet att täta hålet och köra annan lösning

Ihop med takvatten och det tar vägen ? Annars inget fel i det, allt vatten ska bort från huset, det som kan vara är om det inte rinner mycket, så kan det frysa i röret. Därav det med hävert och lite tunnare slang., som blir tom när nivån går under intaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.