7 768 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Bruna grenar på liguster, död??
Har en vintergrön liguster häck som är 2 år gammal, nu efter en lång o hård vinter är jag orolig att den inte mår bra, jag tycker att den ser död ut, grenarna är bruna och barken har släppt på en del grenar, ser inte en en ända knopp heller vilket gör mig orolig, den borde väl kommit igång nu? Bor i örebro,zon III tror jag.
Har nyss klippt häcken och gödslat med blåkorn. Tycker att det verkar konstigt om hela häcken har dött, kan det vara någon sjukdom kanske?
Alla tips mottages tacksamt!
Har nyss klippt häcken och gödslat med blåkorn. Tycker att det verkar konstigt om hela häcken har dött, kan det vara någon sjukdom kanske?
Alla tips mottages tacksamt!
Du gödslade häcken innan den tänt nu på våren? Det låter inte så bra. Dessutom tycker jag du klippt den lite väl tidigt, speciellt denna sena kalla vår. Här hos mig börjar den tända precis i dagarna.
Du får avvakta - och inte vara så snabb nästa gång
.
Du får avvakta - och inte vara så snabb nästa gång
För att kolla om en gren lever eller är död så skrapar man med nageln på barken. Är det grönt innanför så lever grenen, är det brunt och torrt så är grenen död. På detta sätt kan ni kolla längre ner om plantan lever utan att skada den.
tack för era svar,då ska jag avvakta och hålla tummarna att den tar sig.
Klicka här för att svara