Hej från Stockholm!
Min brevinkast har gått sönder,det har blivit tvådelat.Vilken slags hantverkare skall jag ta kontakt med,bor i en bostadsrätt.⚒ Ett trasigt brevinkast som är uppsprucket i mitten med texten som pekar på "Baksidan" och "Brevinkastet".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fastighetsskötaren skulle jag ringa
 
Tack för svaret men jag bor i en bostadsrätt och vi har ingen fastighetsskötare.Jag får kosta på själv brevinkastet som är sönder.
 
Kanske en låssmed.
I Stockholm finns även Clas Fixare som gör småjobb.
 
Lite svårt att se men det kanske bara är att limma ihop.
 
Tack för svaret!Jag försökte med Karlssons klister men det hjälpte inte.Har du något starkare limm att rekommendera mot metall.
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
Ta bort det gamla mät hålet och sök på """" brevinkast dörr """ där du kan se vilka som stämmer med dina mått, fästes nog med några skruvar
 
R RörligtVärre21 skrev:
Tack för svaret!Jag försökte med Karlssons klister men det hjälpte inte.Har du något starkare limm att rekommendera mot metall.
Superlim
 
J jonaserik skrev:
Ta bort det gamla mät hålet och sök på """" brevinkast dörr """ där du kan se vilka som stämmer med dina mått, fästes nog med några skruvar
NU blir det svårt för mig flickebarnet,törs jag ta bort
nätet som är av metall.
 
Tveksam till att lim skulle hålla. Som sagt, svårt att se på bilden, men det kan bli lite kraft när någon öppnar brevinkastet, över tid lär inte lim hålla.

Ett nytt, "riktigt" inkast ser ut att kosta en slant.
https://www.laskompaniet.se/product/brevinkast-4-dorrtjocklek-40-44-mm

Gå förbi någon riktigt låssmed och visa ett par bra bilder på skadan. Då lär du få hjälp skulle jag säga.
 
Ta bättre bilder
 
Hej! Nätet av metall har alltså lossnat från underlaget och brevbäraren får trycka det bakåt för att kasta brevet etc.
 
E etompau skrev:
Tveksam till att lim skulle hålla. Som sagt, svårt att se på bilden, men det kan bli lite kraft när någon öppnar brevinkastet, över tid lär inte lim hålla.

Ett nytt, "riktigt" inkast ser ut att kosta en slant.
[länk]

Gå förbi någon riktigt låssmed och visa ett par bra bilder på skadan. Då lär du få hjälp skulle jag säga.
Nja, säg inte det. Vi behövde förlänga ett 10mm:s borr. Vi förlängde borret med ett M10 gängstång, använde epoxy rapidlim. Putsade av och repade limytorna o limmade. Efter borrningen så tog jag och skulle böja limskarven över knäet, gängstången blev krokigt efter skarven men limskarven höll..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.