Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Fastighetsskötaren skulle jag ringa
Tack för svaret men jag bor i en bostadsrätt och vi har ingen fastighetsskötare.Jag får kosta på själv brevinkastet som är sönder.
Tack snälla för svaret,jag skall ta kontakt med dom
Tack för svaret!Jag försökte med Karlssons klister men det hjälpte inte.Har du något starkare limm att rekommendera mot metall.
Produkter som diskuteras: "Superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Tveksam till att lim skulle hålla. Som sagt, svårt att se på bilden, men det kan bli lite kraft när någon öppnar brevinkastet, över tid lär inte lim hålla.
Ett nytt, "riktigt" inkast ser ut att kosta en slant.
https://www.laskompaniet.se/product/brevinkast-4-dorrtjocklek-40-44-mm
Gå förbi någon riktigt låssmed och visa ett par bra bilder på skadan. Då lär du få hjälp skulle jag säga.
Ett nytt, "riktigt" inkast ser ut att kosta en slant.
https://www.laskompaniet.se/product/brevinkast-4-dorrtjocklek-40-44-mm
Gå förbi någon riktigt låssmed och visa ett par bra bilder på skadan. Då lär du få hjälp skulle jag säga.
Tack för svaret!
Hej! Nätet av metall har alltså lossnat från underlaget och brevbäraren får trycka det bakåt för att kasta brevet etc.
Nja, säg inte det. Vi behövde förlänga ett 10mm:s borr. Vi förlängde borret med ett M10 gängstång, använde epoxy rapidlim. Putsade av och repade limytorna o limmade. Efter borrningen så tog jag och skulle böja limskarven över knäet, gängstången blev krokigt efter skarven men limskarven höll..E etompau skrev:Tveksam till att lim skulle hålla. Som sagt, svårt att se på bilden, men det kan bli lite kraft när någon öppnar brevinkastet, över tid lär inte lim hålla.
Ett nytt, "riktigt" inkast ser ut att kosta en slant.
[länk]
Gå förbi någon riktigt låssmed och visa ett par bra bilder på skadan. Då lär du få hjälp skulle jag säga.

