Hej.
Jag håller på och bredspacklar ett run för målning.
Det är första gången jag bredspacklar.
Väggarna är tänkt att grundas och målas 2 gånger.
Underlaget är en blandning av tapet (Sitter kvar en del som inte gick bort riktigt men måleriaffären sa att det var lugnt så länge det satt fast ordentligt) och gips.
Jag har spacklat två gånger nu och det syns tapet på vissa ställen genom spacklet.
Väggen börjar kännas bra då den var rätt ojämn.
Spelar det någon roll om tapen är framme så länge det är rakt eller blir det annan nyans/mönster på målningen jämfört där det är enbart spackel?
Jag håller på och bredspacklar ett run för målning.
Det är första gången jag bredspacklar.
Väggarna är tänkt att grundas och målas 2 gånger.
Underlaget är en blandning av tapet (Sitter kvar en del som inte gick bort riktigt men måleriaffären sa att det var lugnt så länge det satt fast ordentligt) och gips.
Jag har spacklat två gånger nu och det syns tapet på vissa ställen genom spacklet.
Väggen börjar kännas bra då den var rätt ojämn.
Spelar det någon roll om tapen är framme så länge det är rakt eller blir det annan nyans/mönster på målningen jämfört där det är enbart spackel?
Vi har målat alla våra väggar och tak i huset, olika grundförutsättningar med bredspackel gipsskivor och gammal tapet, med
och
Och jag vågar säga att efter två ordentliga rollningar, ingen grundfärg, så ser man ingen skillnad på vad det var för yta under.
Det enda som syns är om man slarvat med spackling eller om man målar på strukturtapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och jag vågar säga att efter två ordentliga rollningar, ingen grundfärg, så ser man ingen skillnad på vad det var för yta under.
Det enda som syns är om man slarvat med spackling eller om man målar på strukturtapet.
Klicka här för att svara