Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
1: Ett hörn har en lite större glipa. Hörnet går inåt så att säga. Jag har interiörfog (akryl) hemma. Men har gör mig att man bör stärka hörnen med någon typ av remsor och spackla ett gånger för att få det snyggt? Min fråga är med vad för remsor isåfall och bör jag foga först?
2: Väggarna ser ut så här i nuläget. Ej spacklat alla hål, ojämnheter, inte slipat det lösa.
Men går det att bredspackla på det sen eller bör jag grunda med något innan för att slippa problem med blåsor och att det inte sitter bra?
3; När det är färdigspacklat, färdigslipat, målar jag med väggfärgen då direkt? Eller ska det grundas här med? Kommer att målas med Jotun lady matt.
Vore tacksam för svar
Kan vara en dålig idé att grunda också. Det kommer förmodligen att bubbla ändå.Lillfix77 skrev:
Vad består väggen av längst in? Betong eller trä?
Övervärg renoveringsgips, förmodligen den billigaste lösningen och snyggast.
Det är tyvärr inte ett alternativ då det sitter gamla golvsocklar och skulle man sätta nytt gips skulle det bygga ut för mycket.
Socklarna går inte ta bort då golvet höjts med parkett.
Tror det är trä (huset byggt 1903). Men vissa delar är ombyggt. Det verkar vara gipsskivor med någon slags papp?
Och hyreslägenhet så vill inte riva för mycket i väggar
Socklarna går inte ta bort då golvet höjts med parkett.
Tror det är trä (huset byggt 1903). Men vissa delar är ombyggt. Det verkar vara gipsskivor med någon slags papp?
Och hyreslägenhet så vill inte riva för mycket i väggar
Renoveringensgips är bara 7 mm och man kan limma fast det.
Har funderat på det faktiskt först. Men det är såå många småytor och dörrar. Och blev än mer skeptiskt till det när jag hört många tyckt det blir inte 100 bra om det inte är väldigt fint underlag:/
Kommer att använda det däremot i ett annat rum
Kommer att använda det däremot i ett annat rum
Grundat idag. Endast en liten blåsa som la sig på en timma. Väggarna såg bättre ut nu än vad jag trodde. Imorrn hoppas jag kunna sätta remsor. Tack för råd alla. Grundade med alcro spärra förresten.
Ser inte så ojämnt ut i verkligheten..
Ser inte så ojämnt ut i verkligheten..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Absolut☺️.. Det går sakta, sakta, framåt... Har målat taket och taklister. Nu skrapar jag färg från lister. Det verkar ta en evighet:/... Men färgen satt så fruktansvärt dåligt och det har också fogats i priofiletna på listen?! Jag ska sen grundmåla väggar och så småningom bygga spegelpanel och måla...
Produkter som diskuteras: "skrapar färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer