Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för att ni svarade! Ska testa att ta bort det värsta med vatten och skrapa bort det. Efter renoveringstapet tänkte vi måla!
Svårt att avgöra ojämnheten men renoveringstapeterna är väldigt olika i hur mycket de döljer ojämnheterna. Så det kan bero på vilken tapet du väljer.JosefinoooO skrev:
Generellt om man ska måla som ni ska man vara ordentligt petig, resultatet kommer inte bli bättre än hur bra ni får till underlaget. Sätter man renoveringsväv och sen tapet med lite mönster på så kan det dölja mer än om man målar är min erfarenhet. Jag har gjort misstaget flera gånger (alla?) och inte jobbat tillräckligt med underlaget så skavankerna syns.
Okej tack, får försöka få bort det sista av tapeten. Är det omöjligt/ alldeles för drygt får jag ringa efter en som kan bredspackla! Återkommer med resultatP pki1980 skrev:Generellt om man ska måla som ni ska man vara ordentligt petig, resultatet kommer inte bli bättre än hur bra ni får till underlaget. Sätter man renoveringsväv och sen tapet med lite mönster på så kan det dölja mer än om man målar är min erfarenhet. Jag har gjort misstaget flera gånger (alla?) och inte jobbat tillräckligt med underlaget så skavankerna syns.
Vi körde Borås renoveringsduk men man får nog säga att vi hade mycket ojämna väggar. Vi testade först en från Bauhaus, nyans cover tror jag, men den visade väldigt mycket ojämnheter på våra betongväggar. Borås tog det mesta men den tar upp färg på ett sätt som gjorde det väldigt svårt att få rätt. Färgerna blev helt olika på de två tapeterna. Borås har en filtigare yta som tar ojämnheterna bättre men som inte ger samma släta finnish, så man får väl väga lite där hur mycket grundarbete man är villig att lägga. Ska tillägga att den sväljer sjuka mängder lim.JosefinoooO skrev:
Klicka här för att svara