Tänkte kolla vad ni anser bäst på dessa väggar?
Har tagit bort alla tapetlaher förutom ett som det ser ut nu!
Bredspackling eller renoveringstapet?
Känns smidigare med renoveringstapet!
Sen tänkte jag kolla med er om kanterna under dörrlisterna ? Måste man fylla det skadade med något gips kanske? Eller går det ändå?
Har tagit bort alla tapetlaher förutom ett som det ser ut nu!
Bredspackling eller renoveringstapet?
Känns smidigare med renoveringstapet!
Sen tänkte jag kolla med er om kanterna under dörrlisterna ? Måste man fylla det skadade med något gips kanske? Eller går det ändå?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har du tagit bort dörrfodren? Om fodren täcker skadorna i gipset behöver de inte spacklas igen. Annars behöver det spacklas, och kanske är det så stora skador att det blir enklast att spackla med gips. Skruvhålen bör spacklas igen vare sig du skall ha renoveringstapet eller inte. Är hela väggen ojämn? Är det bara lokala ojämnheter så behöver inte hela väggen bredspacklas. Då räcker det med att spackla där det är ojämnt. Är det ojämnt över hela väggen så tycker jag att renoveringstapet är smidigt.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Notera dock att renoveringstapet typ Cover-up är ganska ömtålig. Vi har satt det i vardagsrummet och det var otroligt smidigt men som sagt, ömtåligt. Vi har redan skador efter två veckor. Kommer man åt väggen med något vasst så lossnar "spackellagret/ytan" i tapeten.
Jag är faktiskt inte nöjd. Jämfört med målad gips är skillnaden enorm.
Jag är faktiskt inte nöjd. Jämfört med målad gips är skillnaden enorm.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Easy-cover hette den ja
Vi målade också med Nordsjös färg. Kan försöka ta lite bilder imorgon på skador som uppstått.
Medlem
· Blekinge
· 12 288 inlägg
Försökte med Easy-Cover men tyckte det var bökigt och dyrt. Blev 6 mm renoveringsgips istället.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Klicka här för att svara