3 833 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Bredspackla eller renoveringstapet?
Hej!
Jag tänkte höra vilket som rekommenderas att göra på mönstrade väggar. Hela huset behöver ses över då det är en hemsk tapet med mönster, som små djupa rutor i. Vi vill helst få släta väggar att måla på.
Jag kan absolut ingenting om hur man bäst går till väga eller vad det kan kosta. Finns det någon här som har erfarenheter av renoveringstapet, microlit, easy cover?
Känns som det borde bli billigare då man kan göra de själv. Att bredspackla är inget jag kommer ge mig på och kan tänka mig att det blir rätt så dyrt då det är 5 rum som behöver göras om.
Jag tänkte höra vilket som rekommenderas att göra på mönstrade väggar. Hela huset behöver ses över då det är en hemsk tapet med mönster, som små djupa rutor i. Vi vill helst få släta väggar att måla på.
Jag kan absolut ingenting om hur man bäst går till väga eller vad det kan kosta. Finns det någon här som har erfarenheter av renoveringstapet, microlit, easy cover?
Känns som det borde bli billigare då man kan göra de själv. Att bredspackla är inget jag kommer ge mig på och kan tänka mig att det blir rätt så dyrt då det är 5 rum som behöver göras om.
Som sagt av Robert så se om det går att dra bort det mönstrade lagret, det går ofta på äldre tapeter.
Att ånga ner dem kan gå om man perforerar dem med en spikroller först.
Renoveringsgips är det snabbaste men rätt dyrt och så ska det spacklas också.
Rollbart spackel från Biltema kan väl vara billigaste lösningen kanske...?
(Använd en vanlig målarroller)
Att ånga ner dem kan gå om man perforerar dem med en spikroller först.
Renoveringsgips är det snabbaste men rätt dyrt och så ska det spacklas också.
Rollbart spackel från Biltema kan väl vara billigaste lösningen kanske...?
(Använd en vanlig målarroller)
Klicka här för att svara