N
Har en vanlig badrumströskel som, inte räcker hela vägen fram till klinkergolvet inne i badrummet. Tätskiktet är anslutet till karm och når fram till tröskeln som det är nu (men inte ritat på bilden) Jag vill lägga en tröskellist över glipan. (limmar fast den med våtrumssilikon + några små mässingsskik i tröskeln, tätt runt om hela listen mot golvet.)

Frågan är egentligen hur långt ut åt sidorna man ska låta tröskellisten gå ? Jag tänker mig att den går hela vägen ut under karmen + karmfoder och låter fodret sluta uppe på tröskellisten ?

Enkel byggteckning visar dörrkarm och klinkergolv i sektion, frågetecken markerar osäker detalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

BirgitS
Om du laddar upp en bild på hur det ser ut också så tror jag att det blir lättare att besvara frågan. Men det är kanske detta du frågar om:
Dörrkarm, skadad list, stenplattor, trästeg, interiör, heminredningsskada, övergång mellan golvytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så gjorde hantverkaren hos oss.
Det är ju inga stora påfrestningar på en tröskelkant så den behöver ju inte sitta fast så mycket, jämför med en vanlig stor tröskel som sitter med 2 skruv.

• Gilla
snoooze och 1 till
  • Laddar…
N
BirgitS BirgitS skrev:
Om du laddar upp en bild på hur det ser ut också så tror jag att det blir lättare att besvara frågan. Men det är kanske detta du frågar om:
[bild]
Så gjorde hantverkaren hos oss.
Det är ju inga stora påfrestningar på en tröskelkant så den behöver ju inte sitta fast så mycket, jämför med en vanlig stor tröskel som sitter med 2 skruv.
Ja - bra. det var precis så jag tänkte, Bra att även hantverkare gjort så.👍 Dörr o tröskel sitter långt bort (förhållandevis) från våtzon 1, men kommer tätas mot golv och jag kommer sätta fodret med liten glipa ner mot tröskellisten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.