Hej!

Jag har bredband, telefoni och digital-tv via Telia och har deras vita Thomson gateway/modem/router.

Med i paketet följde en teleplugg/dosa som ska in i telejacket och från den är det en CAT5E kabel (gjuten i "dosan") och i andra änden delas den upp i 3 kontakter. Det är inte RJ45 kontakter i den ändan, utan de mindre typ telekontakter.

Nu är det så att jag skulle behöva en längre sådan sladd för att kunna flytta runt lite. Finns det såna kablar att köpa nånstans?

Tacksam för hjälp!

/ M

Kan du inte använda en "vanlig" förlängning till telen?

Jo, teoretiskt! ;) Men jag vill inte ha en förlängningsteleplugg liggande på golvet utan jag vill förlänga i andra änden, alternativt köpa en ny längre sladd. Visst kan jag köra tre förlängningar i andra änden, men det känns onödigt!

Och om jag ska ha en ny sladd så måste den ju ha den där klumpen i uttagsänden, heter det "splitter"? Men det är väl nån standard antar jag!

Routern behöver du inte flytta, använd en längre nätverkskabel istället till TV-boxen eller vad det nu är som hamnar för långt bort, att förlänga de 3 tamparna från telepluggen är nog vanskligt och inget jag skulle rekommendera iaf.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.