2 427 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Braskamin samt Luft värme pump!
Hejsan,
Jag har nyligen blivit glad husägare, jag har en fundering gälland värme, vi har precis
installerat en contura braskamin, vad gör man med luftpumpen när man eldar i kaminen, skall man stänga av den eller
känner den av att det är varmare än den står inställd på och går ner i viloläge.
Eller hur gör ni som är i samma situation?
Mvh
Mattias
Jag har nyligen blivit glad husägare, jag har en fundering gälland värme, vi har precis
installerat en contura braskamin, vad gör man med luftpumpen när man eldar i kaminen, skall man stänga av den eller
känner den av att det är varmare än den står inställd på och går ner i viloläge.
Eller hur gör ni som är i samma situation?
Mvh
Mattias
Se till att värmepumpen står i läge HEAT (eller dylikt) istället för AUTO. Då kommer den kort och gott dra av på värmen när det blir för varmt, istället för att kyla.
Grattis till en ny fin braskamin, samt en bra kombination av värmekällor. (vi kör också contura kamin med luftvärmepump).
mvh
Grattis till en ny fin braskamin, samt en bra kombination av värmekällor. (vi kör också contura kamin med luftvärmepump).
mvh
Grattis till gott val av kamin och x-tra värmekälla....vp känner av värmen och står still när" kaminen talar"
...Om det inte är nåt fel på termosten ...Även termostaterna på raddarna drar åt ....Om du har sådana...
Mvh
Mvh
Klicka här för att svara