Letar febrilt efter braskamin som kan stå mitt i ett rum. Hittar ingen tyvärr... Eller jo, hittade en grym för 150 000:-. Det har vi inte råd med. Nån som har en lösning att dela med sig av? Gärna bilder på hur det ser ut eller länkar till produkter. Tack!
(hittade inte annan lämplig rubrik att läsa inlägget i)
 
Finns ju rätt många som är vridbara och därför funkar att stå fristående i ett rum. Kolla på exempelvis Contura.
 
M Myckling skrev:
Finns ju rätt många som är vridbara och därför funkar att stå fristående i ett rum. Kolla på exempelvis Contura.
Jo, fick det tipset på xl bygg, men inte helt sugen på det alternativet. Tack ändå.
 
  • Gilla
maran74
  • Laddar…
A Annyy skrev:
Letar febrilt efter braskamin som kan stå mitt i ett rum. Hittar ingen tyvärr... Eller jo, hittade en grym för 150 000:-. Det har vi inte råd med. Nån som har en lösning att dela med sig av? Gärna bilder på hur det ser ut eller länkar till produkter. Tack!
(hittade inte annan lämplig rubrik att läsa inlägget i)
Här är en för halva priset.
 
john68 john68 skrev:
Här är en för halva priset.
Har du en länk?
 
john68 john68 skrev:
Sorry. Missade den
[länk]
Ja precis, såna finns också. 80 000 är mycket pengar dock (för oss). Vi får se vad det blir :)
 
Vad är tanken med kaminen? Ska den värma upp eller vara fin och bara för enstaka myspysbrasa?
 
  • Gilla
Huspappan
  • Laddar…
K kuntri skrev:
Vad är tanken med kaminen? Ska den värma upp eller vara fin och bara för enstaka myspysbrasa?
Främst myspys och se bra ut då den kommer stå mitt i rummet.
Värme... Javisst men inte primära uppvärmningen. Lite luddigt svar kanske?
 
Tänker att vill ni mest se lite lågor, köp en bioetanol kamin istället. Bra mycket billigare. Dessutom slipper ni få ett jättevarmt rum
 
  • Gilla
Huspappan
  • Laddar…
K kuntri skrev:
Tänker att vill ni mest se lite lågor, köp en bioetanol kamin istället. Bra mycket billigare. Dessutom slipper ni få ett jättevarmt rum
Vi har så mycket ved :). Dessutom finns redan skorsten, vi byter ut befintlig öppenspis. Men tack för tipset
 
L L-E skrev:
[länk]

dylik tänkte jag installera. bygger in den med lämpligt material

för myseldaren månne

[länk]
Detta är ju ytterst intressant! Tack! Hur bygger du in? Inte så bra på tyska...eller händig, men kan man "helt enkelt" bygga in den i en vägg? Skulle ju få anlita någon att göra jobbet så kanske blir samma prislapp som några av de jag listade ovan iaf?
 
  • Gilla
Huspappan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.