12 535 läst ·
25 svar
13k läst
25 svar
Braskamin mitt i rummet
Sida 1 av 2
Letar febrilt efter braskamin som kan stå mitt i ett rum. Hittar ingen tyvärr... Eller jo, hittade en grym för 150 000:-. Det har vi inte råd med. Nån som har en lösning att dela med sig av? Gärna bilder på hur det ser ut eller länkar till produkter. Tack!
(hittade inte annan lämplig rubrik att läsa inlägget i)
(hittade inte annan lämplig rubrik att läsa inlägget i)
Denna kamin kanske kan vara ett alt..
https://www.konstruktion.nu/braskaminer/romotop/braskamin-9
https://www.konstruktion.nu/braskaminer/romotop/braskamin-9
Här är en för halva priset.A Annyy skrev:Letar febrilt efter braskamin som kan stå mitt i ett rum. Hittar ingen tyvärr... Eller jo, hittade en grym för 150 000:-. Det har vi inte råd med. Nån som har en lösning att dela med sig av? Gärna bilder på hur det ser ut eller länkar till produkter. Tack!
(hittade inte annan lämplig rubrik att läsa inlägget i)
Utifall nån annan också letar det vi letar efter så har jag hittat följande.... Men jättedyrt....
https://www.focus-fireplaces.com/meijifocus
https://www.focus-fireplaces.com/slimfocus-spied#5
https://www.focus-fireplaces.com/filiofocus-central#5
Eller denna som är helt annan design o något billigare:
https://www.bastuspecialisten.se/brasvarme/murspisar/nordpeis/nordpeis-tokyo
Men priset avgör. Vi får se vad det blir...
https://www.focus-fireplaces.com/meijifocus
https://www.focus-fireplaces.com/slimfocus-spied#5
https://www.focus-fireplaces.com/filiofocus-central#5
Eller denna som är helt annan design o något billigare:
https://www.bastuspecialisten.se/brasvarme/murspisar/nordpeis/nordpeis-tokyo
Men priset avgör. Vi får se vad det blir...
https://www.kamdi24.de/Schmitzker-No3-12-kW-Wasserfuehrender-Kamineinsatz.html
dylik tänkte jag installera. bygger in den med lämpligt material
för myseldaren månne
https://www.kamdi24.de/Kamineinsatz-La-Nordica-Focolare-100-Bifacciale-Crystal.html
dylik tänkte jag installera. bygger in den med lämpligt material
för myseldaren månne
https://www.kamdi24.de/Kamineinsatz-La-Nordica-Focolare-100-Bifacciale-Crystal.html
Detta är ju ytterst intressant! Tack! Hur bygger du in? Inte så bra på tyska...eller händig, men kan man "helt enkelt" bygga in den i en vägg? Skulle ju få anlita någon att göra jobbet så kanske blir samma prislapp som några av de jag listade ovan iaf?L L-E skrev: