Har byggt nytt hus, allt nyckelfärdigt utom målningen som jag själv stått för. Gipsskivor i taket som jag spacklat och använt glasfiberremsor över skarvarna(självklistrade). Målat där över. Nu 4 veckor efter målningen spricker det i taket i "väldigt" många skarvar. Han skyller det hela på mig och min utbildade målarkompis. Att dessa glasfiberremsor är problemet. Kan man på något sätt avgöra om det är mitt fel eller att han gjort något fel. Han har medgett fel att vissa skivor varit lite dåligt uppsatta. Behöver lite vägledning!!!!

Är jag chanslös eller?

Absolut inte !

Om han inte är medgörlig, säg att du vill ha hem en opartisk besiktningsman. Om han har fel - får han betala både besiktning och åtgärda skador, annars får du själv stå för besiktningsmannen och åtgärda själv, - om du själv orsakat felen.

Kontakta konsumentombudsmannen - och be om vilka besiktningsmän det finns i din närhet.

Lycka till !

:)

Apex skrev:
IOm du vill ge igen på din kompis och samtidigt göra han en tjänst så skulle jag köpa en 10 st rullar glasfiberremsor och linda in hans bil eller nått.
;D ;D ;D

Vad är problemet med glasfiberremsor? Jag har en yrkesmålare hemma just nu som håller på och spacklar/målar mina nyuppsatta gipsade källartak och han använder glasfiber - inte papper. Gör han fel ???

han verkar ju hålla med om att han gjort fel också?

vad menar han med att vissa varit dåligt uppsatta? sätter man gips så skruvar man ju också dit ett antal skruv?

har själv kört glasfiber i hela kåken på väggar, en sprucken skarv (men det beror nog mer på att vägger var lite sne och jag våldade den på plats, sen har den "korrigerat" sig ;D )

inget tak sofar, blir först i källarn... och kommer nog köra papper där

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.