Letar nån slags stängsel som jag kan sätta upp och hålla barnen inne på tomten. Gärna bieffekt: hålla rådjuren ute.

Finns med 10-15 cm stora rutor. Det blir ganska stora längder så jag behöver hitta ett bra pris (sthlms-trakten).

Det låter som fårstängsel du är ute efter. Billigare blir det förvisso om du ta ett par skalade kablar och strömsätter dessa. ;)

Hemmakatten
Det där tycker jag var ett otroligt korkat och dessutom livsfarligt råd, även om jag förstår att det var lite skämtsamt menat.

Fårstängsel finns billigt på Jula. 100 meter för 479:- Men något skydd för rådjur blir det inte, då krävs nog uppåt två meter höga stängsel.

Ta det lugnt hemmakatten, jag tror inte att det ungick någon att den sista delen av mitt inlägg var ett skämt. Förstod man inte på texten så tror jag att man såg smiley-gubben.

Ett fårstängsel hindrar inte ett rådjur som verkligen vill över, de är fenomenala på att hoppa. Däremot så kan det avskräcka djuren från att flanera in på tomten, de måste ju anstränga sig med ett hopp för att komma in. Barnen kan också ta sig ut om de verkligen vill men då måste de också anstränga sig lite. Ett fårstängsel har den fördelen att det inte syns lika mycket som till exempel ett gunnebo-stängsel.

Du kan också hitta fårstängsel på Nordpost, de har postorderverksamhet.

• Gilla
Ullkan
  • Laddar…
Det lät som bra pris. Man tackar.

har faktiskt billiga villastängsel. Då får du ett snyggare staket än de där rektangulära rutorna som ett fårstängsel har.

en granne fick ett snyggt villastaket uppsatt av en firma häromdagen. 140 meter och fyra hörn - 25.000 kr!
Verkligen skitdyrt! men som montören sa:

- man får det man betalar för!

Jag kommer nog att köpa på överskottsbolaget. Först ska jag dock jämföra tjocklek och kvalité. Jag hittar dock inte länken till företaget som säljer stängslen där...

Dock hittade jag en annan firma som faktiskt ser ut att sälja till bra pris:
Stängselaggregat elaggregat avsedd för elstängsel och stängsel

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.