Har också ställt mig samma fråga och antar att precisionen på manometern spelar in och kvaliteten på själva ventilkroppen. Själv tycker jag att en manometer med ett litet mätområde är att föredra, typ max 10 kg för att få så stor skala som möjligt.
Bildäck brukar hålla sig kring 2 kg, racerdäck till cykel kanske upp till 9 kg, mer behöver man ju inte. En del flygplansdäck ska ha uppåt 16 kg, men då är det överkurs.
Jag har en påfyllare från Jula som kostade en dryg hundring som funkar bra.
Bildäck brukar hålla sig kring 2 kg, racerdäck till cykel kanske upp till 9 kg, mer behöver man ju inte. En del flygplansdäck ska ha uppåt 16 kg, men då är det överkurs.
Jag har en påfyllare från Jula som kostade en dryg hundring som funkar bra.
Jag lyfter denna tråd lite!
Är det någon som vet var jag kan köpa en bra luftpåfyllare till rimligt pris?
Finns för 99 kr på många ställen men det är en för dålig klocka på dessa.
Biltema har en för ca 440 kr, men på den verkar det inte gå att släppa ut luft.
Autoexperten har en som är hygglig skalla på manometern
Någon som har något förslag?
Är det någon som vet var jag kan köpa en bra luftpåfyllare till rimligt pris?
Finns för 99 kr på många ställen men det är en för dålig klocka på dessa.
Biltema har en för ca 440 kr, men på den verkar det inte gå att släppa ut luft.
Autoexperten har en som är hygglig skalla på manometern
Någon som har något förslag?
Redigerat:
Jag var inne på Swedol och köpte en TL-5549 för ca 330 kr. http://handla.swedol.se/images/large/TL-5549.jpg
Jag såg inte hur man tömde ut luften om det var för mycket i hjulen. Men efter att ha frågat en i personalen som ringde och kollade så fick jag veta. Det ska tömmas om man bara trycker in handtaget en liten bit, det var även det jag misstänkte att så kunde vara.
Troligen är det samma funktion på Biltemas 19-1445 för 449 kr. Biltemas klocka är svirvlande, det går alltså att vrida på den.
Jag såg inte hur man tömde ut luften om det var för mycket i hjulen. Men efter att ha frågat en i personalen som ringde och kollade så fick jag veta. Det ska tömmas om man bara trycker in handtaget en liten bit, det var även det jag misstänkte att så kunde vara.
Troligen är det samma funktion på Biltemas 19-1445 för 449 kr. Biltemas klocka är svirvlande, det går alltså att vrida på den.
Redigerat:
Klicka här för att svara