1 426 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Bra laserval?
Är Bosch Advanced Level 360 ett bra budgetval jämfört med den dyrare GLL 3-80? Eller kommer jag ångra mig? Jag gillar att man kan få en vinkel i taket med den förstnämnda utan att behöva gå på den dyrare varianten. Tacksam för tips från en lasernybörjare!👍😃
Det är tre stora skillnader på dem:
- Röd eller grön stråle
- Möjlighet att använda mottagare
- 1 eller 3 360°-linjer
Verkar ju bara vara AA-batterier i den och inte laddningsbart som i GLL380, på gott och ont. Ser inget tydligt att den fungerar med mottagare, en klar begränsning om den behöver användas utomhus. Verkar inte heller gå att låsa lasern om man behöver en "vinklad referens"
Nu har jag nog inte själv"behövt"fördelarna med GLL men föredrar ett mer mångsidigt verktyg då det ändå är hyfsat mycket pengar även för den "billiga".
Nu har jag nog inte själv"behövt"fördelarna med GLL men föredrar ett mer mångsidigt verktyg då det ändå är hyfsat mycket pengar även för den "billiga".
Det är sant, bra poäng. Jag har även för mig det finns en batterihållaren för "C-modellerna" att driva dessa med AA-batterier (typ denna: https://duab.se/maskiner-verktyg/el...ar/bosch-12v-for-4xaa-alkaline-batteriadapter. Finns ju även med grön eller röd laser. Den som bara heter GLL 3-80 är väl den röda med AA, jag tänkte det som generell beteckning, vilket ju är fel.C cpalm skrev:
Är ju skillnad i pris, men då ingår ju även ett (eller två) batteri(er) och laddare vilket i sig är värt någon 1000-lapp, tror inte jag sett den till fördelaktigt pris utan batteri och laddare.
Produkter som diskuteras: "batterihållaren"
Batterihållare 4-pack Griplis
Ordning på batterierna
237 kr inkl moms
Läs mer
Finns både med och utan batteri + laddare. Varianten utan tror jag inkluderar batteriadaptern du nämner.J JFrisk skrev:
Jämför t.ex.:
https://www.amazon.se/Bosch-Professional-linjelaser-inomhus-arbetsområde/dp/B0768PD5DR
https://www.amazon.se/Bosch-Professional-linjelaser-appfunktion-arbetsområde/dp/B074XG9336
Nästan en tusenlapp extra för C-varianten, utan batteri.
Precis lagom på gränsen så att man skall tänka, fan, är det inte värt det ändå?
Har man redan Boschs blå 12V-batterier är det ju inget att tveka på men jag skulle inte betala extra för att få ännu en laddare att hålla reda på, jämfört med vanliga laddbara AA. Jag har ingen aning om drifttiden på AA men har man en extra uppsättning borde man klara sig minst en arbetsdag tycker jag.
Det kan ju också vara den snåriga vägen in i Bosch's 12-voltssystem...zarkov skrev:
Har man redan Boschs blå 12V-batterier är det ju inget att tveka på men jag skulle inte betala extra för att få ännu en laddare att hålla reda på, jämfört med vanliga laddbara AA. Jag har ingen aning om drifttiden på AA men har man en extra uppsättning borde man klara sig minst en arbetsdag tycker jag.
Lånar tråden...
Jag har en Bosch Gll-380 och en mottagare till den också. Jag hade hoppats att det skulle varit möjligt att mäta med hjälp av mottagaren hur många millimeter den är från center men den bara piper ju istället, finns ingen display som visar skillnaden.
Jag undrar om det finns nån annan sorts mottagare som skulle kunna visa skillnaden och inte bara pipa och visa åt vilket hål det går.
Jag har en Bosch Gll-380 och en mottagare till den också. Jag hade hoppats att det skulle varit möjligt att mäta med hjälp av mottagaren hur många millimeter den är från center men den bara piper ju istället, finns ingen display som visar skillnaden.
Jag undrar om det finns nån annan sorts mottagare som skulle kunna visa skillnaden och inte bara pipa och visa åt vilket hål det går.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden