21 452 läst ·
15 svar
21k läst
15 svar
Bra kök till rätt pris, några tips?
Sida 1 av 2
Skulle vilja få tips på kök med bra kvalité till ett bra pris. Någon som har nått tips på företag?
Även jag tycker IKEA. Beror såklart mycket på er budget och Era referenser och om Ni ska sätta det själv.
Inga misstankar Anna- det vart en insändarstorm till GP (Göteborgsposten) samt allmänna reklamationsnämnden. Hantverkarna som gör delar av vårt hus berättade massor med tillfällen då de monterat Kvikk-kök som inte kom, delar fattades....fel delar etc etc. Självklart gör de inte alltid fel - men andelen fel de gjort är vida över acceptabel nivå. Jag hade då aldrig väntat flera månader på delar som fattades!!!!
Wow - det hade jag missat! Bor iofs inte i Götebrogstrakten, men ändå...
Tur att vi inte råkade ut för det, och tur att vi valde en annan leverantör - för jag var inne på dem....
Så kan det vara. Bra att det kommer fram i alla fall - man kan ju hoppas på bättring.
Vänligen,
anna
Tur att vi inte råkade ut för det, och tur att vi valde en annan leverantör - för jag var inne på dem....
Så kan det vara. Bra att det kommer fram i alla fall - man kan ju hoppas på bättring.
Vänligen,
anna
Vi köpte stommar och täckskivor på IKEA, och beställde luckorna (slät björkfaner med fasad kant) av Sörmlandskök ( www.sormlandskok.se) och bänkskivor i ek på Bauhuset (sågade själva) och vitvaror via firma på nätet (lidingö hushållstjänst)
Svårt att slå prismässigt skulle jag tro..
/Stefan
Svårt att slå prismässigt skulle jag tro..
/Stefan
Jag vill hålla med om föregående inlägg här där man föreslår IKEA stommar med andra luckor. IKEAs utbud av luckor är ju helt klart begränsat och man blir ju inte förvånad när man kommer hem till någon där man hittar sina köksluckor (har ikeakök själv). IKEAs egna luckor är att dom inte heller så värst prisvärda, åtminstonde inte dom med massivt trä i sig. Därför kan man få ett större utbud till nästan samma pengar och dessutom unika om man går till ett lokalt snickeri och beställer luckor. Träråvara köper man för småpengar i sammanhanget och även om en skicklig finsnickare vill ha en del i timmen så hinner han med rätt mycket på en timme. Ett alternativ är annars om man inte vill att det ska se så standard IKEA ut är att köpa bänkskivor i t ex granit (har man råd med med tanke på mellanskillnaden mot andra kök) och köpa en del detaljer från byggvaruhuset istället t ex ljusrampslist mm.