Då vi egentligen bara är ute efter att få en wc stol till i huset så undrar jag om detta kan vara en bra idè?
Som jag har hört så finns det wc stol med utkast bakåt. Då skulle jag ju kunna ha en toalett på högra sidan om väggen på bilden och gå med wc rör genom väggen och koppla på stammen som går där. Den kommer rakt uppifrån vår andra wc på bostadsplanet. Sedan borde jag kunna göra i stort sett samma sak med ett tvättställ?
Skulle någon kunna ge en länk eller modellbeteckning på en wc med utkast bakåt också?
Tack så hjärtligt på förhand!
Som jag har hört så finns det wc stol med utkast bakåt. Då skulle jag ju kunna ha en toalett på högra sidan om väggen på bilden och gå med wc rör genom väggen och koppla på stammen som går där. Den kommer rakt uppifrån vår andra wc på bostadsplanet. Sedan borde jag kunna göra i stort sett samma sak med ett tvättställ?
Skulle någon kunna ge en länk eller modellbeteckning på en wc med utkast bakåt också?
Tack så hjärtligt på förhand!
Dessa WC-stolar kallas "universal":
http://www.ifo.se/?id=118&ParentNodeID=9665&ProductGroupID=15258&ProductID=25382

http://www.ifo.se/?id=118&ParentNodeID=9665&ProductGroupID=15258&ProductID=25382

Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
När jag frågade för 5 år sedan så var utlopp bakåt dessutom billigare än vanligt dolt nedåt.
Protte
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Går alldeles utmärkt.
Jag hade satt en hörngren http://www.maniarmatur.se/?artnr=2830110 med den ena muffen pekande "hitåt" och i de ett renslock http://www.maniarmatur.se/?artnr=2830139 så har du fortfarande rensmöjligheten kvar.
Jerker
Jag hade satt en hörngren http://www.maniarmatur.se/?artnr=2830110 med den ena muffen pekande "hitåt" och i de ett renslock http://www.maniarmatur.se/?artnr=2830139 så har du fortfarande rensmöjligheten kvar.
Jerker
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Rensluckan går ju annars att flytta upp ovanför T:et genom väggen.
Protte
Protte
Idèn som jag pratade om blev verkligehet...såhär ungefär ett år efter jag startade tråden.
Blev en toalett där. Tack för era svar, det var dom som bekräftade att mina idèer verkligen gick att genomföra.
Lägger in bilder på hur det blev vid stammen på andra sidan väggen.
Kanske kan bygga in rören på något snyggt sätt..
Blev lite reklam på sista bilden men vafan...
Trevlig Helg!
Blev en toalett där. Tack för era svar, det var dom som bekräftade att mina idèer verkligen gick att genomföra.
Lägger in bilder på hur det blev vid stammen på andra sidan väggen.
Kanske kan bygga in rören på något snyggt sätt..
Blev lite reklam på sista bilden men vafan...
Trevlig Helg!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Snyggt jobbat, kul med uppföljning
Lycka till
Protte
Lycka till
Protte
Klicka här för att svara




