3 162 läst ·
13 svar
3k läst
13 svar
Bra Festoolhandlare i göteborgsregionen?
Hejsan!
Eftersom jag nu hade tänkt sätta mig Festoolträsket så vore det bra med en rekommendation på en handlare i Göteborgstrakten.
Jag var på Skene järn igår men det kändes ganska utplockat, Theofils verkar inte sälja till privatpersoner, och Småmaskinsservice är inte uppsatta som handlare på Festools hemsida, så om någon vet en dukti handlare så vore det kanon!
Mvh
Steffe
Eftersom jag nu hade tänkt sätta mig Festoolträsket så vore det bra med en rekommendation på en handlare i Göteborgstrakten.
Jag var på Skene järn igår men det kändes ganska utplockat, Theofils verkar inte sälja till privatpersoner, och Småmaskinsservice är inte uppsatta som handlare på Festools hemsida, så om någon vet en dukti handlare så vore det kanon!
Mvh
Steffe
Nu har jag inte koll på Göteborg så andra får svara specifikt för den regionen men vad gäller Theofil, i alla fall i Stockholm så säljer de till privata också. Dock inte officiellt men åket du dit och pratar med någon så ska det nog inte vara några problem. De har ganska många duktiga hobbysnickare som kunder.
Fast en liten återförsäljare är alltid bättre om man har för avsikt att handla som privatkund, man har större chans att få bra kontakt med någon och därmed bättre rabattläge.
Fast en liten återförsäljare är alltid bättre om man har för avsikt att handla som privatkund, man har större chans att få bra kontakt med någon och därmed bättre rabattläge.
Oj, jag får verkligen ursäkta angående Småmaskinservice, som förövrigt är en jättetrevlig butik, måste blivit något hjärnsläpp när jag sökte på Festools sida. Dock verkar Theofils som intressantast om det går att handla hos dem.
Tack för snabba svar!
Tack för snabba svar!
Vill minnas att det står på theofils hemsida att dom inte säljer till privatpersoner visa son webbshop, men att man är välkommen att uppsöka deras vanliga butiker. I Malmö är man iaf välkommen som privatperson. Dom har åtminstone aldrig kastat ut mig även om jag sagt att det är privat. 
Prevex finns väl i Gbg trakten också:
http://www.prevex.se/
Även de är väl främst inriktade på företagsförsäljning men i Malmö är de ivarjefall mycket hjälpsamma och trevliga även mot privatpersoner.
http://www.prevex.se/
Även de är väl främst inriktade på företagsförsäljning men i Malmö är de ivarjefall mycket hjälpsamma och trevliga även mot privatpersoner.
Kanske frågan skulle vidgas till om det finns någon bra Festoolhandlare i Sverige. Dom som jag har i närheten suger, i förra veckan skulle jag köpa slippapper till rotex90.... Hittade inga papper i butiken och frågade, dom hade aldrig hört talas om maskinen och undrade om det var en gammal utgången model...... Suck 
Som jag upplevt det finns det bara en kille där (vi behöver inte nämna hans namn) som riktigt kan Festool och deras program. Likväl upplever jag det som att många forummedlemmar här har väl så bra koll och kan ge väl så bra rekommendationer på metoder, tillbehör och förbrukningsmateriel.krijo1 skrev:
Klicka här för att svara