Vad har vi för bra beprövade produkter att välja på nu?
Tänker mig det som ni här på forumet provat och det har suttit på väggen i några år med bra resultat.

Har provat Alpina Vit väggfärg 20 med gott resultat och till halva kostnaden mot "märkesfärg" för mer än dubbla priset.
Ute efter en vanlig vit NCS S0500-N

Vad har funkat bra för er?

Jag köpte den billigaste färgen som fanns på byggmax, hette nåt med ekonomi tror jag... Har iaf målat garaget inv med den, spån på väggarna och råspont i taket. Orkade bara måla ett varv där, och resultatet är väl hyffsat.

Slängde även upp den i en klädkammare inne, orkade inte tapetsera där så det fick bli sån där vitfärg. Tyckte det såg bra ut på gipsskivorna, täckte dåligt efter första strykningen, men ser bra ut efter andra...

Sent from my LT15i using Byggahus

Jag har kört julas väggfärg och den har funkat bra både på gips och puts. Dessutom ger den en matt (glans 7)men ändå avtorkningsbar yta och det är exakt vad jag är ute efter.

Ska nog köra på något billigt då fler upplevt samma sak som jag.

Till tak skulle jag avråda att köra med billig färg, blir aldrig lika jämt o bra.

Thomas59
Lidl 10 liter vit tak/väggfärg för 199 kr slank med sist. Målat tak och väggar i ett rum. Funkade fint. Ingen aning om det är billigt men orkade inte åka till byggmarknaden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.