Hej,

Är det någon som kan tipsa om riktigt bra barnsäkerhetsspärrar till luckor och utdragslådor?
Jag skulle vilja hitta något som inte:
* Funkar dåligt om monteringen blir en enda millimeter fel
* Går sönder om man har bråttom, glömmer spärren och drar hårt i luckan/lådan
* Kan pillas upp av en normalbegåvad tvååring som verkligen ger sig sjutton på det

Har prövat en del olika sorter genom åren men tycker att alla har fallit ur på åtminstone någon av dessa punkter.
Vi har tvååriga tvillingar med mycket energi och stort köksintresse ::), och dessutom två barn till, så vi hinner inte punktmarkera alla hela tiden. Därför tänker vi barnsäkra varenda lucka och låda (nåja, kanske inte överskåpen då) i nya köket som jag håller på att bygga!

Det finns "hakar" som sitter inuti skåp och lådor, som lyfts mha en magnet. Osynliga och kräver lite snits och två händer för att öppna. Slarva inte bort magneten bara!

/U, med två köksintresserade 10-åringar!  :D :D

Tack för tipset! Var hittar man såna?

Jag såg dom hos Noblessa, men jag kan tänka mej att det finns hos fler kökshandlare.

Har ingen aning om pris, tänkte bara att sådana skulle varit bra att ha en gång i tiden. Vi tramsade med sådana där "pinnar" som låser en hel lådrad, samt plast hakar som måste tryckas ner när man öppnar. En lätt match, efter lite samarbete mellan syrrorna... :-? Bästa lösningen blev att barnsäkra innehållet ;)
/U

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.