Min propp i badkaret av typen fjäder tryck ner, tryck ner igen så poppar den upp, har till slut gett upp. Tror jag.
Den har varit trög så jag sprejade lite white grease på den och det har gått bra i två år till nu. Men nu sätter den sig i botten och jag får ta sugpropp för att få upp den.
Smörjning hjälpte inte så jag tog isär den. Det är möjligt att haken som sitter i hålet och ska haka i skadats, eller förflyttats inuti när jag tog isär den, men jag kan alltså inte få den att haka i nu. Haken svajar lite löst inuti vilket känns fel. Samtidigt kan jag inte flytta den så den är på rätt position för att haka i om jag trycker i själva mässingbiten. Den sitter i vägen eller lutar mot sidan där den definitivt inte hakar i.

Lång förklaring men tänker att då kanske någon kunnig förstår problemet.

Jag köper gärna en ny men hittar inte ens något och badkaret är omärkt vad jag hittar.

Själva gängan till badkaret är ju i mitten och är ca 21,6mm (M22?).

Är det någon som kan vägleda eller vet hur jag hittar ersättning produktiv? Kan jag byta alltihop i badkarets bottenventil?

Bifgoar bild för referens.

• Delar av en badkarspropp: fjäder, mässingsaktig del och mörk cylindrisk del på ett perforerat underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.