HEJHEJ!
Dag 1: stommresning
Idag har alla ytterväggar monterats samt inner väggar, det uppstod en del problem, som att avloppet till övervåningen hamnade i bastun, radonrör i sovrummet....ska tyydligen gå att ordna så dom hamnar i väggen...bara man är varsam mot värmeslingorna som kan ligga i närheten när man bilar upp lite utrymme i plattan....tyycker att dagen har gått bra, allt material som kommit har varit i toppskick,isolerat,omdskivor,tomhylsor för elen och gipsat samt att allt var inplastat.
I morgon kommer nästa lass med stomme, så plan 2 kommer att resas på fredag... An så länge är jag nöjd förutom att vi skulle flyttat in den 26jan-07, men det är ju bara tid som vi förlorat ännu...istället har vi fått en stomme som är 100%bättre än vad dom lyckats med i tidigare projekt......
mvh
Dag 1: stommresning
Idag har alla ytterväggar monterats samt inner väggar, det uppstod en del problem, som att avloppet till övervåningen hamnade i bastun, radonrör i sovrummet....ska tyydligen gå att ordna så dom hamnar i väggen...bara man är varsam mot värmeslingorna som kan ligga i närheten när man bilar upp lite utrymme i plattan....tyycker att dagen har gått bra, allt material som kommit har varit i toppskick,isolerat,omdskivor,tomhylsor för elen och gipsat samt att allt var inplastat.
I morgon kommer nästa lass med stomme, så plan 2 kommer att resas på fredag... An så länge är jag nöjd förutom att vi skulle flyttat in den 26jan-07, men det är ju bara tid som vi förlorat ännu...istället har vi fått en stomme som är 100%bättre än vad dom lyckats med i tidigare projekt......
mvh
Produkter som diskuteras: "värmeslingorna"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Det är bara att gratulera. Så SKULLE mitt hus sett ut. jag var en av dom första i sverige, så mitt hus var inte lika bra. Min panel satt på när väggarna kom men den var så dålig att den togs bort. men det är konstigt att du och andra kunder får sina hus med färdig panel. Men dom kan inte leverera panelen till mitt hus på 10 månader. man blir lite lätt frustrerad.
HEJHEJ!
Dag2:
Resten av stommen dök upp vid lunch, idag så har dom satt bjälklaget och spikat golvspån.
I morgon kommer mobilkranen och lyfter upp resten av huset.
En bit i rätt riktning idag också!!! De e bra....
Fortsättnig följer.....
mvh
Dag2:
Resten av stommen dök upp vid lunch, idag så har dom satt bjälklaget och spikat golvspån.
I morgon kommer mobilkranen och lyfter upp resten av huset.
En bit i rätt riktning idag också!!! De e bra....
Fortsättnig följer.....
mvh
Ja det ser onekligen fin ut när det går så fort som för dig tias50
!
Som för många andra har det tyvärr inte gått lika fort för oss heller...vi hittade den här tråden och ansluter oss gärna. Vi skulle ha flyttat in i Augusti...2006...vårt hus har inte ens tak så där har de tydligen fått byta ut gipsskivorna efter all fukt
.
Det händer ingenting, det har kommit fönster men ingen som kan sätta i dem.
De pengar vi har betalat in på vårt kreditiv används tydligen till att bygga hus på andra orter först hard et kommit fram nu. Trots att vi var bland de första i sverige...precis som några andra härinne*suck*.
Är superglad för er som det går bra för men för oss är det bara en katastrof i livet och vi ångrar att vi nånsin gav oss i lag med denna byggherre! Vårt hur blir aldrig klart ochd et är väl tveksamt omd et någonsin kommer att färdigställas...vi vet ingenting just nu
.
Dessutom har vi bara en tillfällig bostad tilld en sista April så sen får vi väl tälta eller något...skulle aldrig rekommendera denna byggherre till någon överhuvuvdtaget om jag ska vra ärlig
.
Som för många andra har det tyvärr inte gått lika fort för oss heller...vi hittade den här tråden och ansluter oss gärna. Vi skulle ha flyttat in i Augusti...2006...vårt hus har inte ens tak så där har de tydligen fått byta ut gipsskivorna efter all fukt
Det händer ingenting, det har kommit fönster men ingen som kan sätta i dem.
De pengar vi har betalat in på vårt kreditiv används tydligen till att bygga hus på andra orter först hard et kommit fram nu. Trots att vi var bland de första i sverige...precis som några andra härinne*suck*.
Är superglad för er som det går bra för men för oss är det bara en katastrof i livet och vi ångrar att vi nånsin gav oss i lag med denna byggherre! Vårt hur blir aldrig klart ochd et är väl tveksamt omd et någonsin kommer att färdigställas...vi vet ingenting just nu
Dessutom har vi bara en tillfällig bostad tilld en sista April så sen får vi väl tälta eller något...skulle aldrig rekommendera denna byggherre till någon överhuvuvdtaget om jag ska vra ärlig
HejHej!
Dag 3:
Idag så kom övervåningen upp, dom blev inte helt klara idag så det blir 4 timmar krankörning i morgon också,alla takstolar och några ytterväggar blev kvar..
Skulle fotat lite men hade glömt minneskortet hemma.....
Bara att beklaga alla som inte fått sin hus klara, men nu verkar det iallafall funka med deras processer.......
Fortsättning följer.....
mvh
Dag 3:
Idag så kom övervåningen upp, dom blev inte helt klara idag så det blir 4 timmar krankörning i morgon också,alla takstolar och några ytterväggar blev kvar..
Skulle fotat lite men hade glömt minneskortet hemma.....
Bara att beklaga alla som inte fått sin hus klara, men nu verkar det iallafall funka med deras processer.......
Fortsättning följer.....
mvh
HEJHEJ!
Dag 5-11
Nu börjar det bli ett hus av bygget. Taket sitter där de ska, de flesta fönster sitter på plats.
På måndag kommer fläktar och avfuktare stoppas in i huset.
Allt har flytit på väl, lite väl kallt hade byggarna under veckan så bygget taktade ner lite ett par dagar, men nu rullar det på........Än så länge inga problem förutom att vi förlorat lite tid, vi skulle ju flyttat in 26jan..........07.........men det gör inget eftersom allt verkar bli bra slut....??!! Visst, vi är inte i hamn än men en bra bit påväg iallafall och jag betalar inte ett öre för nåt jag inte fått....vi har färdigställandeskydd och byggfelsförsäkring också....finns tydligen folk som skriver på och köper hus utan att kolla att sånt finns!!!!
Än så länge är vi nöjda kunder hos bostadsinvent!!
MVH
Dag 5-11
Nu börjar det bli ett hus av bygget. Taket sitter där de ska, de flesta fönster sitter på plats.
På måndag kommer fläktar och avfuktare stoppas in i huset.
Allt har flytit på väl, lite väl kallt hade byggarna under veckan så bygget taktade ner lite ett par dagar, men nu rullar det på........Än så länge inga problem förutom att vi förlorat lite tid, vi skulle ju flyttat in 26jan..........07.........men det gör inget eftersom allt verkar bli bra slut....??!! Visst, vi är inte i hamn än men en bra bit påväg iallafall och jag betalar inte ett öre för nåt jag inte fått....vi har färdigställandeskydd och byggfelsförsäkring också....finns tydligen folk som skriver på och köper hus utan att kolla att sånt finns!!!!
Än så länge är vi nöjda kunder hos bostadsinvent!!
MVH
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
HejHej
Bygget fortskrider, veckan som varit har elektriker börjat installera elen.
Kommande vecka skall vvs påbörjas.
Det går fortfarande framåt iallafall på detta bygge.
MVH
Bygget fortskrider, veckan som varit har elektriker börjat installera elen.
Kommande vecka skall vvs påbörjas.
Det går fortfarande framåt iallafall på detta bygge.
MVH
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden











