Jag vet, en till fråga men jag testa ändå. Jag renovera min lagenhet och behöver en skruvdragare,
borr och sticksåg
Jag har tegel och betongväg för att sätta upp köksfläkt och hyllor samt ikea kök som jag ska modifiera. Hyllor MDF 20mm.

Jag tänkte på en Bosch uneo Maxx (mest för borrhammare funktion) eller en Bosch PSB 18-LI2. För en sticksåg en PST 18V Li. Ca 2200,-SEK från Tyskland.

Vad tycker ni eller andra alternativ till samma prisklass? Kanske bättre att köpa skruvdragare och borhammare separat?

P.S. Sorry for my bad Swedish

Köp en ny skruvdragare som du tycker täcker dina behov...finns massor att läsa här i olika prisklaser
Skaffa en beggad stickis...
Sen hyr du en borrhammare när det behövs,alternativt köper en Julamaskin om du "måste" ha en.....
ett annat altenativ är att lägga hela pengen på en bra dragare och sen hyra både sticksåg o hammare, om det är enengångsförtelse....

• Gilla
Lambis
  • Laddar…
Tack Remne, nu gjorde du det svärare för mej :) Sant, Julamaskin är billig och absolut jag kunde investera på en bra skruvdragare som GSB 18-2-Li. Sticksåg o andra hand vill jag äga då jag har mycket att fixa inom nästa år men den behövs inte vara ny.

Jula är en given leverantör om man inte bor i ett nesligt stenhus eller är yrkesverksam.
Köper du en separat borrhammare så finns det ingen större anledning att hålla sig i det prissegment du först tänkt när det kommer till skruvdragar funktionen. Du kan gott lägga dig på Ryobi nivå, visserligen en klumpigare maskin men de brukar ligga runt 1200 med 2x batteri eller 1700 med cirkelsåg och två batterier. Givetvis är det inte top notch prylar men de funkar för kortare projekt och den störande känslan av att ha en oanvänd dyr maskin i garderoben resten av året minskar drastiskt.

Vad ska du med sticksågen till? Är det kökskåp så är det väl snarast eftersträvansvärt att såga så rakt som möjligt? En cirkelsåg och styv metallbit samt två tvingar och eftertanke känns lämpligare särskilt i en lägenhet.

Sticksågen var tänkt för köksskåp, ventilationsskåp, egen designed fläktsåpa och lite till. Sant, har inte tänkt på Circkelsåg då jag trödde det skulle kosta mycket, med bord etc.. men när jag läsa din inlägg ser jag hur fehl jag tänkte. Borhammare är redan bestämmt, det bli Jula imorgon.

Klart att du ska ha en sticksåg då.
Är det så att du väljer tex Ryobi med deras Skruvdragare + Cirkelsåg kit och sedan köper en sticksåg av lämplig modell runt tusenlappen så hamnar du på en total kostnad på dryga 3000:- En tämligen lämplig summa för ett projekt. Den kommer emellertid att stiga, inte på grund av de maskiner du redan tänkt köpa utan de maskiner du antagligen kommer vilja köpa eller de verktyg du i mitten av projektet inser att du behöver eller skulle ha nytta av såsom laserpass och diverse plock.

Huzzbutt skrev:
störande känslan av att ha en oanvänd dyr maskin i garderoben resten av året minskar drastiskt.
Störande känsla??? Nu ser jag att du är rätt ny här men häng här ett tag så försvinner dylika störande känslor automatiskt. Många av oss drabbas tvärtemot av ett fullkomligt ickerationellt behov av exempelvis hälla upp en god konjak, kliva in i garderoben och bara beundra den vackra maskinen...:eek: Bara så att du vet vad som väntar... ;)

Huzzbutt skrev:
Jula är en given leverantör om man inte bor i ett nesligt stenhus eller är yrkesverksam.
Köper du en separat borrhammare så finns det ingen större anledning att hålla sig i det prissegment du först tänkt när det kommer till skruvdragar funktionen. Du kan gott lägga dig på Ryobi nivå, visserligen en klumpigare maskin men de brukar ligga runt 1200 med 2x batteri eller 1700 med cirkelsåg och två batterier. Givetvis är det inte top notch prylar men de funkar för kortare projekt och den störande känslan av att ha en oanvänd dyr maskin i garderoben resten av året minskar drastiskt.

Vad ska du med sticksågen till? Är det kökskåp så är det väl snarast eftersträvansvärt att såga så rakt som möjligt? En cirkelsåg och styv metallbit samt två tvingar och eftertanke känns lämpligare särskilt i en lägenhet.
Jag har fetstilat.

???:wow:
Den känslan har jag aldrig upplevt som störande...

Det var det värsta, livsnjutare! jag kan dock säga att jag aldrig förstått njutningen av själva ägandet av verktygen, det är en sak att titta på sina 40 hyvlar och vara fast förvissad om att varenda en är vass.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.