Att Boschs blåa tingestar benämns exempelvis GWS = Vinkelslip...(WinkelSchleifer) vet väl alla här, men vad sår bokstaven G för???? har funderat ett tag på det....:cool:

Har för mig att det betyder att det är avsett för professionell användning

Har sett nåt sånt här:

G Gewerbliches (kommersiell) - blå verktygen
P Professionelle (troligen i betydelsen "bra grejer" snarare än "yrkesmässig") - gröna verktygen
A Außenbereich (ute) - trädgårdsredskap

• Gilla
Kilensnickare
  • Laddar…
anden2000 skrev:
Har sett nåt sånt här:

G Gewerbliches (kommersiell) - blå verktygen
P Professionelle (troligen i betydelsen "bra grejer" snarare än "yrkesmässig") - gröna verktygen
A Außenbereich (ute) - trädgårdsredskap

Dom har ju säkrat upp med att ändå kalla alla blå för "Professional" tex. GWS 15-125 CI Professional....
Då fick jag svaret med bokstaven på dom gröna, med bokstaven "P" oxå.....:thumbup:

Dt finns också "HD"-versioner av en del maskiner i " G-klass" :D som helt enkelt betyder "Heavy Duty". Min GSR-12VE2 är en HD och märkbart tyngre än standardmodellen. Kan tänka mig att de är tänkta att ta lite mer stryk.

Johan Gunverth skrev:
Dt finns också "HD"-versioner av en del maskiner i " G-klass" :D som helt enkelt betyder "Heavy Duty". Min GSR-12VE2 är en HD och märkbart tyngre än standardmodellen. Kan tänka mig att de är tänkta att ta lite mer stryk.
Normalmodellerna kallas ju Standard Duty och dom nerbantade är ju Compact Duty har jag för mig. :)

Är det någon som vet vad U står för i gula bilhammaren USH27? Den verkar nu ha ersatts helt av GSH27.

antnor skrev:
Är det någon som vet vad U står för i gula bilhammaren USH27? Den verkar nu ha ersatts helt av GSH27.
Vild gissning: Unternehmen

Det är en väldigt brutal bilhammare, tro mig. Alla andra eldrivna bilmaskiner jag använt är leksaker i jämförelse ;)

Ok. Är det någon skillnad mellan ush och gsh förutom namn och färg?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.