Hej!

Är det någon som vet hur man får isär chuken så man kan byta stift på en blå bosch GSR 14.4-2-LI ?

Chuken ser "homogen" ut och jag vet inte om det ens går att få isär... tips?

hsd
Finns det em skruv i botten på chucken, är vänsergängad,skruva bort den sem kan chucken skruvas loss

Skruven är loss och jag vrider för kung och fosterland på chucken utan framgång. Ska man skruva någon annanstans? Jag vrider så som om jag skulle spänna fast bitsen (åt båda håll) men inget händer.

Det är vanlig högergänga på chuckarna. Spänn in en större insexnyckel i chucken och dräm till den med en hammare eller klubba. Då brukar det lossna.

hsd
Spänn fast en vinklad insexnyckel i chucken å klappa till den med en hammare

Jag tycker att det ekar här inne...;)

• Gilla
hsd och 3 till
  • Laddar…
Sådär ja, chucken loss... fotfarande bara en stor klump... måste jag byta hela chucken eller kan jag byta bara stiften?

hsd
Får Du tag i reservdelar.....
Byt hela chucken

Är det de tre backarna som är trasiga? Jag har tagit isär en chuck som inte var isärtagbar. Det är inte värt besväret. Skaffa en ny chuck, eller be att få en av någon som har en kass maskin med fungerande chuck. Jag har en fin som kommer från en AEG som du kan få, men vi bor på olika orter. Kan du mäta på maskinen så att man kan få ett hum om vilken typ av fäste maskinen har?

Tack för erbjudandet men en ny chuck kostar 290 spänn så jag tror jag vinner på att köpa en. Men som sagt... tack för att du erbjöd dig att ge bort delen :)

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.