Min kap o gersåg har ett problem. Spärrknappen i handtaget (alltså den som man trycker med tummen på för att frigöra skyddsskölden) är lagrat i en plasttapp och den har gått av från handtagshalvskålen. För det vill man ju inte köpa en helt ny maskin efter bara 5 år.
Finns det någon reservdelsleverantör?

• Gilla
ergonomen
  • Laddar…
Är själv rätt förtjust i Miles Tool & Machinery Centre mest för att de har sansad frakt om man beställer småprylar. Kan dock ta någon vecka innan man får prylarna.

• Gilla
ergonomen
  • Laddar…
Jag har tidigare beställt mina Bosch reservdelar hos handlare men har börjat att beställa dessa på Bosch hemsida som ClasseClas tipsade om. Frakt och avgifter har varit 60:- på det jag beställt.

ClasseClas
phl skrev:
Är själv rätt förtjust i Miles Tool & Machinery Centre mest för att de har sansad frakt om man beställer småprylar. Kan dock ta någon vecka innan man får prylarna.
Håller med. Jag beställde en del delar till min trogna Makita BDF440 därifrån när jag hade kört väl ambitiöst med en 102 mm hålsåg och för säkerhets skull hållit för venthålen med handskar på händerna. Jag märkte inte hur varm skruvdragaren blev. Kolhållarna i plast smälte vackert ihop...

Bra service från Miles och rimliga leveranstider.

T Thomas_Blekinge skrev:
Min kap o gersåg har ett problem. Spärrknappen i handtaget (alltså den som man trycker med tummen på för att frigöra skyddsskölden) är lagrat i en plasttapp och den har gått av från handtagshalvskålen. För det vill man ju inte köpa en helt ny maskin efter bara 5 år.
Finns det någon reservdelsleverantör?
hej löste du detta? Har samma problem med modellen...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.