Sjukt irriterande när saker slutar fungera 
Trodde det var slut batteri när jag greppade mätstickan med LR2 monterad och den bara slog av sig så fort jag slog på den, men den beter sig likadant efter batteribyte också. Fick den att hålla sig igång efter att batteriet varit ur kanske 15min men den startade bara en gång. När jag trycker på ON så piper den och allt lyser precis som den ska göra men sen släcker den ner allt och den är avstängd. Är det bara skicka in den till bosch? Den är bara några månader gammal så hoppas i så fall på god service från bosch.
Trodde det var slut batteri när jag greppade mätstickan med LR2 monterad och den bara slog av sig så fort jag slog på den, men den beter sig likadant efter batteribyte också. Fick den att hålla sig igång efter att batteriet varit ur kanske 15min men den startade bara en gång. När jag trycker på ON så piper den och allt lyser precis som den ska göra men sen släcker den ner allt och den är avstängd. Är det bara skicka in den till bosch? Den är bara några månader gammal så hoppas i så fall på god service från bosch.
Svarar mig själv: Nej inte trasig, bara fel batteri. Tydligen är det skillnad på 9v och 9v batterier. Såg på batteriluckan att det stod 9v (6LR61) och original batteriet hade samma märkning men dom jag hade hemma stod det 6F22. Ica hade ett som hette 6LR61 och det funkade.
Original överst.
Dom jag hade hemma under
Längst ner det jag köpte och som funkade
Original överst.
Dom jag hade hemma under
Längst ner det jag köpte och som funkade
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en Dewalt laser som fungerade ypperligt i början och mottagarens batteri (9v) höll väldigt länge.
Men sen har den krånglat, batteriet håller inte alls lika länge och tar jag inte ut batteriet ur hållaren när jag inte använder den är den stendöd när jag måste ha den. Måste kolla upp detta!
Men sen har den krånglat, batteriet håller inte alls lika länge och tar jag inte ut batteriet ur hållaren när jag inte använder den är den stendöd när jag måste ha den. Måste kolla upp detta!
Blev lite nyfiken och googlade lite snabbt på batterierna, då jag själv aldrig tidigare ens kikat på betäckningarna eller reflekterat över att det kan finnas olika varianter av de vanliga "skitbatterierna". Kan väl klippa in lite av det här så slipper kanske nån fler själ googla.
6F22 är ett tydligen vad som benämns ett zink-kol ("Zinccarbon") batteri och billigare att tillverka än 6LR61 som är det vanliga "alkaline" batteriet. Tydligen är zink-kol batteriet inte så vanligt idag, utan kommer främst med produkter som säljs "inkl. batteri" p.g.a kostnadsskäl. Alkaline batterier verkar generellt ha lite högre Ah, längre hållbarhet efter produktion fram till nyttjande och högre energidensitet.
6F22 är ett tydligen vad som benämns ett zink-kol ("Zinccarbon") batteri och billigare att tillverka än 6LR61 som är det vanliga "alkaline" batteriet. Tydligen är zink-kol batteriet inte så vanligt idag, utan kommer främst med produkter som säljs "inkl. batteri" p.g.a kostnadsskäl. Alkaline batterier verkar generellt ha lite högre Ah, längre hållbarhet efter produktion fram till nyttjande och högre energidensitet.
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Nä den skickar inte ut pulsad laser då (som jag fattar det, typ som en rotationslaser). Om du trycker på en av knapparna så den gröna lampan tänds skickar den ut så mottagaren funkar. Man ser ingen skillnad själv på lasern så hela vitsen med knappen är bara förvirrande. Borde skicka pulsad hela tiden.
Edit: på en Bosch 3-80 laser är det så.
Edit: på en Bosch 3-80 laser är det så.
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Japp nu slapp du läsa manualen! Kan meddela att när det är dags att använda den på riktigt (typ grävmaskinen står på tomgång) har du glömt detta igen (talar av egen erfarenhet).