Jag har en sådan utan teleskåpstång. Upplever att den funkar bra men jag saknar stången.

P
Då ska jag nog passa på nu när det är kampanjpris. Har ett presentkort på CO som jag tänkte använda upp på lite roliga laserinstrument. Blir nog en avståndsmätare också.

Den funkar jättebra om man vill ha ett kryss på en vägg, vill man ha nån man kan bygga med finns det andra ( dyrare) modeller.

Ja det här är en innelaser. Passar för att sätta upp tavlor, tapetsering, sätta kakel, sätta upp hyllor, dra rör från golv till tak mm. Jag hade också velat ha en GGL 3-80 men det är overkill för mina behov.

P
Fast den är också för inomhusbruk. Har byggt färdigt ute (tror jag :) ) men det går ju alltid hyra proffsgrejer om man har behov av det.

P
Tänkte även köpa en avståndsmätare. PLR15 och PLR50 är de som finns. Frågan är om man har behov av alla funktioner i PLR50?

T
Löjligt bra pris.

Har själv en Bosch GLL2-50 med tillhörande stång i aluminium och hållar i systainer (3500 kr). Har även den gamla modellen av PCL20 och kan säga att den gröna är bättre än den blåa då PCL20 har en mycket tunnare laserlinje än GLL2-50:an.
[h=1][/h]

Med tanke på att Tex Conrad tar 739SEK (Tretti o Bauhaus tar 599) för bara teleskopstången så är ju CO-priset nästan olagligt...;)

Angående avståndsmätaren hade jag gått på PLR50...den mäter 50m mot den andra 15m sen är det smidigt med att ha uträkningarna "med sig" (yta, volym)..dessutom har du ju redan tjänat in den merkostnaden med köpet av laser/stång-paketet....:cool:

Jag har haft stor nytta av min PCL20 i flera år nu. Helt OK inomhus (och ute i mörker/skugga) på avstånd upp till ca 10 meter, sen blir linjerna lite väl suddiga och breda.

Jag köpte en sån teleskopstång till min laser. När jag kom hem med den och skulle montera på plastplattan som pressas mot taket sprack plasten i den, så det var bara att köra och byta. Jag har läst tidigare att plattan kan göra märken i taket så jag var noga med att lägga något emellan här. Golvdelen var det dock ingen som nämnt. Men nu har jag lärt mig den hårda vägen efter en tydlig missfärgning av lacken på det nylagda parkettgolvet. Efter att ha börjat lägga grejor emellan både uppe och nere gick istället fjädern som håller den i spänn av, så hela grejen välte. Som tur var lyckades jag fånga den i fallet innan den hade sönder min laser också.
Så efter att förbrukat två stänger och gjort ett märke i parketten på bara sex månader var jag så trött på allt som hade med denna produkt att göra att jag inte ens var intresserad av att reklamera den längre utan körde den direkt till skroten, vilket är det enda ställe där den har något att göra.
Bet istället i det sura äpplet och pungade upp pengarna för den blåa "motsvarigheten". Vilken skillnad!

Som du kanske förstått vid det här laget tycker jag att det är att kasta pengarna i sjön att köpa en sån här. Spara pengarna till något kul eller skänk dem till välgörenhet så de kommer till nytta. Bosch förtjänar dem inte.

Peter_K skrev:
Då ska jag nog passa på nu när det är kampanjpris. Har ett presentkort på CO som jag tänkte använda upp på lite roliga laserinstrument. Blir nog en avståndsmätare också.
För den pengen hade jag gått på blått i stället...GLM50 på Toolab 1239kr...dom har även PLR50 för 1190...fast det beror väl på hur mycket presentkort du har kvar efter krysslasern....

P
pyro skrev:
Jag köpte en sån teleskopstång till min laser. När jag kom hem med den och skulle montera på plastplattan som pressas mot taket sprack plasten i den, så det var bara att köra och byta. Jag har läst tidigare att plattan kan göra märken i taket så jag var noga med att lägga något emellan här. Golvdelen var det dock ingen som nämnt. Men nu har jag lärt mig den hårda vägen efter en tydlig missfärgning av lacken på det nylagda parkettgolvet. Efter att ha börjat lägga grejor emellan både uppe och nere gick istället fjädern som håller den i spänn av, så hela grejen välte. Som tur var lyckades jag fånga den i fallet innan den hade sönder min laser också.
Så efter att förbrukat två stänger och gjort ett märke i parketten på bara sex månader var jag så trött på allt som hade med denna produkt att göra att jag inte ens var intresserad av att reklamera den längre utan körde den direkt till skroten, vilket är det enda ställe där den har något att göra.
Bet istället i det sura äpplet och pungade upp pengarna för den blåa "motsvarigheten". Vilken skillnad!

Som du kanske förstått vid det här laget tycker jag att det är att kasta pengarna i sjön att köpa en sån här. Spara pengarna till något kul eller skänk dem till välgörenhet så de kommer till nytta. Bosch förtjänar dem inte.
Om man bortser från stången, hur funkar själva krysslasern då?
Kan ändå inte använda stången överallt då flera rum har pappspända tak men den går ju även sätta på ett stativ .

Peter_K skrev:
Om man bortser från stången, hur funkar själva krysslasern då?
Kan ändå inte använda stången överallt då flera rum har pappspända tak men den går ju även sätta på ett stativ .
Lasern jag har fungerar bra, men det är en helt annan laser än den du tittar på. När jag köpte min laser hade jag ett helt annat behov än det du verkar ha. För min del blev det en bosch gll 3-80 för att lösa mitt behov.

D
Jag har kör min PCL20 med stång i ett par månader. Tycker att den fungerar utmärkt för mina behov, te x sätta kök, kakel, hyllor, tapeter mm mm. Har inte upplevt några problem med stången att den skulle göra märken i golv eller tak.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.