hej!

Ska köpa mig en vinkelslip och är sugen på Bosch GWS 750.
https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...MIle7j9sje1wIVVmcZCh0GxgnSEAQYAiABEgKckvD_BwE

Den är väldigt smidig och ligger bra i handen, kan hålla den med en hand bara vilket känns väldigt bra. Det jag funderar på är om den är för klen. Kommer mest användas till att kapa till fyrkantsjärn och diverse andra metaller samt att slipa rent efter svetsfogar. Va tror ni? Någon som äger en sådan och kan komma med en recension?

Mvh Dcaprio

Jag köpte just den modellen ganska nyligen för att slippa byta skivor när jag svetsar. Använder kapskiva på en Makita med 1000w, slipskiva på en reglerbar Bosch med 1400w och rondellborste på denna. Provat även kapa och slipa med den och det funkar bra. Kraften räcker långt. Har även kapat markstenar med den utan problem. Men kraften kommer inte räcka om man ska slipa betong. Då bör det vara åtminstone 1500.
Men till det du nämner räcker maskinen gott och väl! En annan sak jag gillar med den är att den startar mjukt även om den inte har mjukstart på pappret.

Okej, ja den är väldigt skön att hålla i. Blev lite besviken när jag såg Made in china på den. Nu är det de som får mig att tvivla. Den större varianten är made in germany och har lite mer krut i sig, dock inte lika skön att hålla i

Min är ju ganska ny, 2 månader gammal, så jag kan inte utvärdera hållbarheten än. Men köper du på bauhaus har du ju 5 års garanti.
Den är i alla fall en av skönaste vinkelslip jag någonsin hållit i. Att hålla i en avstängd maskin är en sak. Att hålla i med motorn igång en annan. Den är perfekt för finlir. De större som också är tyngre är något stabilare pga tyngden men jag tycker lättheten väger över.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.