axminster har erbjudande nu på gts10 med stativ för 400 pund, vad tror ni om det priset? vet ni vad frakten skulle kunna landa på?:D:D

Priset är väl kalas?! :)
Ja gav 5995:- ex moms för min för ca 1 år sedan.

Enklast är nog att kontakta dom och be dom återkomma med fraktkostnaden, eller lägga en order och invänta kostnaden.

Jag lade till och med en beställning på en sådan när pundet låg långt under 12 spänn och när de fyra dagar senare raspat ur sig vad frakten landade på så låg pundet ökat till 12,20 ;( Tyvärr blev priset mindre bra när frakten adderades -- den gick på 132pund. Nej tack sa jag och bokade av härligheten.

Kan dock tillägga att man inom ramen för de 132punden i frakt kunde få in en TS55:a samt två 1400-skenor.

du hittar den inte under 7000 inkl frakt i sverige.....KÖP

frakten hamnar på runt 1600 om jag inte missminner mig när jag var i kontakt med deras säljare i höstas. Ska se om jag kan leta fram mailet ikväll.

Masses skrev:
frakten hamnar på runt 1600 om jag inte missminner mig när jag var i kontakt med deras säljare i höstas. Ska se om jag kan leta fram mailet ikväll.
Är Axminster så dyra på frakten kan det vara värt att kolla upp dom andra UK butikerna. Har för mig att tex Miles har ett maxfrakt på 30 pund.

känns som bra pris, skulle ni vara oroliga för garanti, mm är allt annat ok för att använda i sverige,förutom kontaktbyte?!

Läste ni mitt inlägg? Axminster vill ha 132,50 (eller var det 135) pund för att skicka en GTS10 =)

Jag tycker det är billigt med tanke på att paketet lär landa på 35-40kg!

phl skrev:
Läste ni mitt inlägg? Axminster vill ha 132,50 (eller var det 135) pund för att skicka en GTS10 =)

Jag tycker det är billigt med tanke på att paketet lär landa på 35-40kg!
Nja... tex Lawson tar £26 för 30 kg. Ca 400% extra i fraktkostnad för kanske 30% mer vikt känns inte befogat...

Det måste jag iofs hålla med om. DOCK följer ju priserna på standardfrakter från fraktbolagen inte vikten linjärt och går man utanför en klass trillar man in i en ny som blir tokigt mycket dyrare. Hade Axminster offererat en frakt på £30 för 40kg så blir ju en GTS10:a lite mer intressant ;)

magjo skrev:
axminster har erbjudande nu på gts10 med stativ för 400 pund, vad tror ni om det priset? vet ni vad frakten skulle kunna landa på?:D:D
Var i kontakt med Toolstop för de säljer också den billigt, iallafall för några veckor sedan. Dock så ville de inte skicka den till Sverige pga att den vara för tung/stor.

Axminster ville inte svara på mail ang. frakt utan vill att man skulle gå igenom hela beställningen och det hade jag inte tid med då men om det stämmer att det kostar 130 pund så är det ju inte värt besväret.

Den går förresten att köpa för 6795inkl på DUAB iofs utan bord.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.