Jag har ett kinesiskt as till bordscirkel som jag köpte på Bauhaus för 995 bagis. Den har många brister och jag skulle säkert tycka att den var öken om jag någonsin hade använt en bra bordscirkel. Men den funkar faktiskt till att klyva reglar med hyfsat resultat - och det vara bara det jag köpte den för, jag har bra sågar för andra jobb, skivor kapar jag t ex helst med handcirkel.
Slutsats - om t o m min kines kan klyva reglar så är säkert en GTS 10 jättebra för det. Om det verkligen är bara det du ska ha bordcirkeln till så klarar du dig säkert med en billigare också - fast en fullt så billig som min vågar jag nog inte rekommendera. Och så är det ju en njutning att jobba med bra verktyg, så jag förstår om du går på GTS 10 eller motsvarande ändå...