Inga av mina Boschladdare har pipljud, har dock ingen 18v laddare.

Mina 14,4v och 36v laddare piper när laddningen är klar, inget annat.. ifall batterierna är överhettade så kör dom bara igång fläkten.

Erbjudandet är väl väck på maxi nu, men Beijer kör 14,4-versionen för 1595 i senaste reklambladet, inkl L-Boxx.

Fanns 6st på ICA-Maxi Linköping idag. Ingen med L-boxx. Tyvärr var sambon med så det var kört att få med sig någon hem ;)

• Gilla
silvr
  • Laddar…
Kört igång att bygga lite med min GSR 18-2Li och efter ca 50 skruv så har det blivit extremt svårt att växla mellan hög/låg. Den hamnar i ett mellanläge där den skriker så man tror den ska explodera. Testar jag 10ggr får jag i växeln med lite tur 2-3 ggr utan krångel. Så ska det väl inte vara på en så dyr maskin..?!

Bricco skrev:
Kört igång att bygga lite med min GSR 18-2Li och efter ca 50 skruv så har det blivit extremt svårt att växla mellan hög/låg. Den hamnar i ett mellanläge där den skriker så man tror den ska explodera. Testar jag 10ggr får jag i växeln med lite tur 2-3 ggr utan krångel. Så ska det väl inte vara på en så dyr maskin..?!
Nej låter inte helt normalt :(

Testa att smygköra samtidigt som du växlar, en del blåa bosch är väldigt trögväxlade annars.

Sent from my SK17i using Byggahus

Jag har haft flera GSR (14,4/18v) och har aldrig haft problem med växlingen, även efter tiotusentals skruv.

skalman1 skrev:
Testa att smygköra samtidigt som du växlar, en del blåa bosch är väldigt trögväxlade annars.

Öh det måste ju klassas som en defekt i dom fallen? Eller är det modellspecifikt menar du?
Kanske var andrahandssortering som såldes ut för 1700kr..

Frånsett detta så är jag nöjd så hoppas få en som beter sig som det är tänkt.

Jag har haft gsr14,4-2li och gsr10,8v-Li och båda var likadana i början men det gav sig efter ca 100 skruvar.

Jag körde med min idag idag för andra gången. Samma sak för mig när jag skulle lägga i 1:an.
Knappen gick inte långt bak nog, och när jag körde så lät det krasigt. Jucklade lite på knappen ett par gånger sedan gick det bättre.Men det kändes inte speciellt bra.
Blir det så fler gånger så kommer jag reklamera.

knipo skrev:
Jag körde med min idag idag för andra gången. Samma sak för mig när jag skulle lägga i 1:an.
Knappen gick inte långt bak nog, och när jag körde så lät det krasigt. Jucklade lite på knappen ett par gånger sedan gick det bättre.Men det kändes inte speciellt bra.
Blir det så fler gånger så kommer jag reklamera.
Exakt samma då. Jag har testat att köra sakta, backa och härja men ibland vill den verkligen inte gå i. Helt oacceptabelt för en sådan maskin anser jag.

Köpte du din på rean med? Man undrar ju lite varför Bosch reat ut så stora partier i högsäsong av en proffsmaskin. Får se vad Bosch svarar mig. Återkommer..

Jaså går det inte ens när du kör sakta?

Då är det ju illa, även om -2 modellerna är dom billigaste inom den blåa serien så ska ju naturligtvis reglage och liknande funka problemfritt.

Jag köpte två st GSR 18-2Li för några veckor sedan på ICA Maxi i Kungälv som funkar utmärkt. Om någon i Göteborgsområdet fortfarande är intresserad av priset 1599:- så fanns det 13 st kvar på hyllan i kväll.

Jag köpte en till tjejen i l-boxx igår kväll på maxi i Växjö. Dock var förpackningen brutenoch vissa delar saknades, men det gick att komplettera från andra öppna lådor.
Det finns ca 10st i papplåda kvar på hyllan om någon är sugen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.