Hej

Första gången jag skriver här (tror jag :))

Ni som kan dessa små goingar från Bosch, jag skulle precis köpa en ny GSR 12V-15 FC när jag fick syn på nyheten GSR 12V-35 FC (borstfri, 1750rpm, högre vridmoment osv osv)

https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gsr-12v-35-fc-06019H3000

Allmänt, har ni förstått hur deras produktkoder ska tolkas "-35" slänger de in ibland när nåt nytt kommer. Men tidigare har väl "EC" stått för deras borstfria t.ex?? mycket förvirrande.

Hur som helst vill jag ha denna nya (läs: det går ju inte att köpa en gammal modell när en ny precis kommit ut) men hittar det inte att köpa någonstans.

Det är en sak med 18V-serien, där kan man nöja sig med en på kampanj på Bauhaus tex eftersom man vet att man klarar sig utan uppkoppling till app eller att ha den där extra Ah i batterierna. Men när det gäller dessa små vill man ju ha det mesta och det bästa som går att krama ur.

Överlag finns det rätt mycket i "12V-serien" nu. extremt sugen på kantfräsen (handöverfräs?).

Men som sagt, GSR 12V-35 FC, vad tycker ni om den och VAR hittar jag den? :thinking::rofl::D

• Gilla
Wallman
  • Laddar…
OK! Ja det kanske man kan göra. För de har väl samma vägguttagstyp som vi?

Har du testat handla därifrån? Hur är det med betalning och frakt?

Japp de har samma vägguttag, vissa av butikerna skickar dock inte till Sverige så ibland får man testa några för att hitta en som skickar till Sverige och för ok pris.

Vad gäller Bosch's ÅF's i Sverige, är de "skyldiga" att ta hem vad som helst i Bosch's sortiment? Eftersom de inte har några egna butiker och inte heller säljer via sin hemsida är man ju bunden till Bauhaus o Co. Och Bauhaus skulle väl aldrig beställa hem en produkt för endast 1 kund?

De flesta återförsäljare tar hem på beställning. Dock inte alltid till bra pris, och eventuella prisgarantier gäller ibland inte på beställningsverken.

Hur Bauhaus och Hornbach gör vet jag inte, men t ex K-Rauta tar hem allt i sortimentet om man frågar. Men det kostar ofta lite mer än produkterna de lagerför.

• Gilla
Wallman
  • Laddar…
P
Jodå Bauhaus kan ta hem allt ifrån Bosch men då blir det till ordinarie pris om det inte är lagervara.. Tänkte själv beställa en Fein supercut 18v ifrån dom men avstod då priset vart norr om 12000:-.. samma med spax l-boxx skruvlåda som oxå vart riktigt dyr..

• Gilla
putte22
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.