26 319 läst ·
125 svar
26k läst
125 svar
Bosch GMF1600CE - bilder och frågor
Och ja, det som fräsen står på är en Borlänge version av badtastex MFT bänk 
Inga hål i toppskivan än, såg att Custom Power Tools listar alla FSN RA32 delarna nu, kliar lite att försöka beställa men mycket nu med jul..
Inga hål i toppskivan än, såg att Custom Power Tools listar alla FSN RA32 delarna nu, kliar lite att försöka beställa men mycket nu med jul..
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Trevlig bänkFredrikR skrev:
Jag var i kontakt med CPT och dom kunde inte leverera än och jag fick ett mail från ffx igår att dom hade beställt av Bosch den 14e men visste inte när dom skulle få grejorna.
Jag monterade min fasta bas i adaptern och tyckte att det blev stabilt och bra men justeringen av adaptern kom jag inte riktigt överens med men när jag fick den dit jag ville och låste den så blev det bra och stabilt. Jag har dock problemet att jag inte har någon lämplig bänk att hålla till på utan använde mitt mitt ojämna golv att prova på vilket ledde till att skenan flyttade lite på sig, men det var ju ett handhavande fel och ska inte lastas systemet
När jag ska fräsa i skarpt läge får jag hålla till på sågbordet inte optimalt men jämnt. Jag skall också investera i en kortare skena som jag tror blir lättare att hantera.
Nu har jag provat lite och tycker att det fungerar bra, fräste lite spår.
Bitarna färdiga
Bitarna tillsågade som ska in i spåren
Nu ska det bara sättas ihop
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bitarna färdiga
Logga in
Skapa konto
Bitarna tillsågade som ska in i spåren
Logga in
Skapa konto
Nu ska det bara sättas ihop
Ser bra ut, vad skall det bli då? Ser ut som att du har 45-vinklar så jag gissar att det skall vikas ihop med de där bitarna i spåren kanske...?
Kör du fräsen utan utsug? Ser ut som att du har en cyklon strax bakom...
Kör du fräsen utan utsug? Ser ut som att du har en cyklon strax bakom...
Nu har Lefeld fått upp FSN RA32 på sidan. :eek:
Dock står allt som slutsålt, så jag antar de inte fått hem grejerna på hyllan ännu.
http://www.lefeld.de/bosch/zubehoer...ra_32_fuer_32-800_und_32-1600_i450_4426_0.htm

Dock står allt som slutsålt, så jag antar de inte fått hem grejerna på hyllan ännu.
http://www.lefeld.de/bosch/zubehoer...ra_32_fuer_32-800_und_32-1600_i450_4426_0.htm