Och ja, det som fräsen står på är en Borlänge version av badtastex MFT bänk :)
Inga hål i toppskivan än, såg att Custom Power Tools listar alla FSN RA32 delarna nu, kliar lite att försöka beställa men mycket nu med jul.. ;)

FredrikR skrev:
Inga hål i toppskivan än, såg att Custom Power Tools listar alla FSN RA32 delarna nu, kliar lite att försöka beställa men mycket nu med jul.. ;)
Nu är jag fräck och efterfrågar fler bilder på bänken.

Så här långt har jag kommit, badtastex har en tråd med sin bänk som är full med bilder. :)

• uploadfromtaptalk1387541127680.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Så här långt har jag kommit, badtastex har en tråd med sin bänk som är full med bilder. :)
Jag vet, men bilder kan man inte få för mycket av.

Ser fint ut!

Bottenskivan, är det bara en 19.mm mdf eller är den förstärkt någonstans?

hantverkare1 skrev:
Jag vet, men bilder kan man inte få för mycket av.

Ser fint ut!

Bottenskivan, är det bara en 19.mm mdf eller är den förstärkt någonstans?
Det är 2st 19mm remsor som är skruvlimmade längs ytterkanten på botten där hjulen sitter.

FredrikR skrev:
Trevlig bänk:)

Jag var i kontakt med CPT och dom kunde inte leverera än och jag fick ett mail från ffx igår att dom hade beställt av Bosch den 14e men visste inte när dom skulle få grejorna.

Jag monterade min fasta bas i adaptern och tyckte att det blev stabilt och bra men justeringen av adaptern kom jag inte riktigt överens med men när jag fick den dit jag ville och låste den så blev det bra och stabilt. Jag har dock problemet att jag inte har någon lämplig bänk att hålla till på utan använde mitt mitt ojämna golv att prova på vilket ledde till att skenan flyttade lite på sig, men det var ju ett handhavande fel och ska inte lastas systemet;)

När jag ska fräsa i skarpt läge får jag hålla till på sågbordet inte optimalt men jämnt. Jag skall också investera i en kortare skena som jag tror blir lättare att hantera.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vilken hålbild är det som gäller för fasta? :)
Kikade idag och försökte med den först, men gick bet..
B som är det till sänk, passar väl inte?

Jag monterade i B.

Nu har jag provat lite och tycker att det fungerar bra, fräste lite spår.

2013-12-22 10.12.25.jpg
Skapa konto

Bitarna färdiga

1387706242104.jpg
Skapa konto

Bitarna tillsågade som ska in i spåren

2013-12-22 11.28.13.jpg
Skapa konto

Nu ska det bara sättas ihop;)

Ser bra ut, vad skall det bli då? Ser ut som att du har 45-vinklar så jag gissar att det skall vikas ihop med de där bitarna i spåren kanske...?

Kör du fräsen utan utsug? Ser ut som att du har en cyklon strax bakom...

Det blev ett ställ för små flaskor typ olivolja och dyl. som brukar stå i vägen på bänken.

Ja det blev kört utan utsug mest p.g.a. att jag är lat, men nästa gång så:rolleyes:

Å Bosch Sverige har grejorna på hemsidan, så snart kanske;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Å Bosch Sverige har grejorna på hemsidan, så snart kanske;)
Åfan, se där! Beställde min gmf1600 i fredags och den enda adaptern för skenor de fick fram var till de gamla, ringde t om Bosch Sverige.. måste in å visa dem hemsidan då..

jonahp skrev:
Åfan, se där! Beställde min gmf1600 i fredags och den enda adaptern för skenor de fick fram var till de gamla, ringde t om Bosch Sverige.. måste in å visa dem hemsidan då..
Sorgligt vad trött Bosch svenska kundtjänst känns. :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.