Byggahus.se
Tjena!
Har en bosch gll 3-80 p och funderar på att skaffa någon mottagare till denna. Så ett par frågor,
Först, på lasern så ska man bara behöva trycka på en av knapparna på ovansidan för att sätta igång puls funktionen. En lampa ska lysa, tycker inte att min gör det. Har jag fel eller är det fel på lasern?

Sen lr2 och lr7, inte så stor skillnad i pris. Vad är skillnaden? Ser upptagningsområde och batteri är olika. Finns det någon anledning att ta den ena över den andra?

Tack på förhand
 
Funkar ens LR7 till 3-80? Vad jag vet är det bara LR2 som går
 
richardtenggren
Jag köpte en LR7, den funkar fint:)
 
LR7 har lite större mottagningsområde (lite lättare att hitta laserstrålen) och klarar även gröna lasrar annars är det nog ingen skillnad på dem.

Båda funkar till din laser.
 
Hur klarar dom sig generellt utomhus?
Inte över några jätte avstånd, mest större altanbyggen osv?

Är lite smått bekymrad över att jag inte kan få lampan på lasern att lysa dock. Får väl skaffa en och prova, helt enkelt.
 
  • Gilla
s97danl
  • Laddar…
Utomhus är mottagare ett måste utom i mörker, men med mottagare fungerar det väldigt bra. Med LR 2 och 7 får du mottagning på 50 meter, med LR1 är din GLL 3-80 begränsningen på 120 meter.

Jag har kört min LR7a på över 30 meter utan problem, förvisso med grön laser.
 
E Equim skrev:
Först, på lasern så ska man bara behöva trycka på en av knapparna på ovansidan för att sätta igång puls funktionen. En lampa ska lysa, tycker inte att min gör det. Har jag fel eller är det fel på lasern?
När du har lasern igång så trycker du på den främre som ser ut som wifi, då tänds det en liten grön lampa. Man ser ingen skillnad på laserstrålen dock.
Min kompis köpte en LR1 till sin 3-80P men fick den inte att fungera alls. Jag kör LR2 och den funkar perfekt även i sol.
 
Lyckades få lampan att lysa. Var lite svag i fel ljus antar jag. Inga problem nu. Tack för hjälpen!
 
Om nån behöver en LR2 så la jag ut min på Tradera, kom och köp.
 
E Equim skrev:
Har en bosch gll 3-80 p och funderar på att skaffa någon mottagare till denna.
Sen lr2 och lr7, inte så stor skillnad i pris. Vad är skillnaden?
Stefan N Stefan N skrev:
Funkar ens LR7 till 3-80? Vad jag vet är det bara LR2 som går
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag köpte en LR7, den funkar fint:)
mexitegel mexitegel skrev:
LR7 har lite större mottagningsområde (lite lättare att hitta laserstrålen) och klarar även gröna lasrar annars är det nog ingen skillnad på dem.
Båda funkar till din laser.
Gammal tråd, men eftersom den lurade mig att köpa en LR7 till min GLL 3-80 P, så behövs det förtydliganden.

LR7 fungerar INTE till GLL 3-80 P, det är LR2 som gäller.

Om någon behöver en LR7, så har jag en helt ny, endast uppackad för att konstatera att informationen ovan är felaktig.

LR7 fungerar bara till nyare version av GLL 3-80.
Den fungerar inte till P-modellen.
 
Oj, det var ju illa :oops:.
 
richardtenggren
Min GLL 3-80 inköptes 2018, så vet inte om den anses vara ny? Kan ju hända att den reviderats genom åren. Jag hade den billigaste varianten med vanliga batterier. :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Min GLL 3-80 inköptes 2018, så vet inte om den anses vara ny? Kan ju hända att den reviderats genom åren. Jag hade den billigaste varianten med vanliga batterier. :)
Om det är en GLL 3-80, så funkar LR7.
Om det är en GLL 3-80P, som trådstartaren har och frågan gällde, så funkar inte LR7.

Se bild, "* LR2 endast kompatibel med GLL 3-80 P"

Grundproblemet är väl att Bosch hängt kvar vid produktnamnet och beteckningen GLL 3-80 över flera olika modeller (med eller utan bokstav), så det är inte lätt att veta.

Beställt en LR2 nu och får sälja LR7:an.

Kompatibilitetsdiagram för Bosch lasernivåer och mottagare med notisen "LR2 endast kompatibel med GLL 3-80 P".
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, det var ju en riktig slamkrypare.
 
Kan jag köpa av dig lr7 då min gick sönder idag :)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.