1 571 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Bosch GLI ProtaLED
Fick precis nyhetsbrevet från Bosch där de pushar för sin nya LED-lampa inbyggd i ett L-boxlock. Ganska smart tycker jag, dock hade jag nog gärna velat ha med ytterligare en lös fritt placerbar mindre lampa oxo.
Vid första anblicken tyckte jag att det var jättebra idé och tänkte att här har har Tanos något att fundera på. Men vid närmare eftertanke, varför? Har svårt att tänka mig att det skulle underlätta arbeten på något sätt. Säkert bra för montörer/elektriker o.s.v. som inte vill ta med sig en massa prylar och samtidigt behöver gå runt i byggen, men tveksamt om Tanos (läs Festool) målgrupp vänder sig till den typen av användare men om de nu mot förmodan skulle släppa ut en sådan borde det absolut vara demonterbar lampa, kanske centroteclådan med plats för en löstagbar lampa för köksmontörer tillexempel?
Tja en stapel med systainers och en lampa högst upp?
Gå steget längre då och fixa till en sladdvinda med och en del uttag så är det en sak mindre att släpa på.
Finns tusen saker man kan utveckla systainerskonceptet på och det förvånar mig att de inte har hållare för längre verktyg utanpå, t ex fogsvans och vattenpass.
Nej, detta är inte aktuellt för hemmasnickare utan bara för vi som jobbar ute men där finns det en del att göra.
/Kent
Gå steget längre då och fixa till en sladdvinda med och en del uttag så är det en sak mindre att släpa på.
Finns tusen saker man kan utveckla systainerskonceptet på och det förvånar mig att de inte har hållare för längre verktyg utanpå, t ex fogsvans och vattenpass.
Nej, detta är inte aktuellt för hemmasnickare utan bara för vi som jobbar ute men där finns det en del att göra.
/Kent
En sån här? http://www.youtube.com/watch?v=FUVrbU0_6pIsnickarboden skrev:Tja en stapel med systainers och en lampa högst upp?
Gå steget längre då och fixa till en sladdvinda med och en del uttag så är det en sak mindre att släpa på.
Finns tusen saker man kan utveckla systainerskonceptet på och det förvånar mig att de inte har hållare för längre verktyg utanpå, t ex fogsvans och vattenpass.
Nej, detta är inte aktuellt för hemmasnickare utan bara för vi som jobbar ute men där finns det en del att göra.
/Kent
Den var riktigt trevlig! 
/Kent
/Kent
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Tyskarna ger sig inte, dags för ett radiolock till L-Boxx:
http://www.bosch-professional.com/se/sv/ocs/verktyg/101315/30928/radioapparater/gml-10-8-v-li/
Kanske dags att bygga sig en SYS-RADIO?
http://www.bosch-professional.com/se/sv/ocs/verktyg/101315/30928/radioapparater/gml-10-8-v-li/
Kanske dags att bygga sig en SYS-RADIO?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Systainer-grovavskiljare MED sladdvinda OCH belysning ? 
Klicka här för att svara