Det ser du rätt snabbt på specifikationerna i de små rutorna till höger på de sidorna du länkar till.

AC har högre effekt, större excentritet (tippar på att det gör större avverkning), väger mer samt konstantvartalselektronik ;)

klicka på en av dina länkar, gå sedan nästan längst ner på sidan och klicka på "jämför med andra produkter" eller något sådant, då får du upp lite stats sida vid sida.

jo... specarna kan jag ju läsa mig till.. men vad betyder det i praktiken?
syftet är en kvalitetsmaskin som jag kan slipa massiva bänk och bordsskivor, väggspackel, mdf skarvar vid tillverkning av vissa möbler mm.

matte2k skrev:
jo... specarna kan jag ju läsa mig till.. men vad betyder det i praktiken?
syftet är en kvalitetsmaskin som jag kan slipa massiva bänk och bordsskivor, väggspackel, mdf skarvar vid tillverkning av vissa möbler mm.
ska du slipa stora ytor, typ bänkskivor hade jag satsat på en 150mm maskin.

Ska du satsa på en riktigt bra maskin med bra dammutsug hade jag satsat på en festool.

Står valet mellan de två maskiner du har listat verkar 125AC ha de flesta fördelarna för en snickeri med mycket horisontell slipning vid bord...hög effekt, ser ut att ha bättre möjligheter till stabilt tvåhandsgrepp, högre vikt. Kanske kan man få finare ytor med den lägre excentriciteten hos 125-1AE, det vet jag inte, men tycker att det låter rimligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.