När vi startar igång vår diskmaskin slår magnetventilen till och från flera gånger. Ibland bara en gång som sig bör, men ofta stänger och öppnar ventilen fem-sex gånger i snabb följd. Det är ju inte bra för systemet vad jag förstått. Som jag ser det är problemet tvådelat. Stötarna kan jag dämpa med en stötdämpare så är det problemet löst.
Men det känns även som om diskmaskinen är på väg att ge upp, är det någon som känner igen detta fel?
Men det känns även som om diskmaskinen är på väg att ge upp, är det någon som känner igen detta fel?
Går långsamt framåt men har precis lyckats få loss slangen och gjort rent den.
Tyvärr kvarstår problemet. Nu tar det bara lite längre tid från att pumpen stänger av till att ventilen öppnar och stänger om vartannat efter att den fyllt klart.
Vad göra?
Tyvärr kvarstår problemet. Nu tar det bara lite längre tid från att pumpen stänger av till att ventilen öppnar och stänger om vartannat efter att den fyllt klart.
Vad göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur får jag loss den? Ovanför sitter ett vattenfyllt paket i ett stycke. Givarhuset ser ut att behöva lyftas upp i nederkant.
Det är den röda flottören som om vartannat sluter brytaren, men det visste ni väl redan.
På bilden har jag lyckats få bort lufttrycksgivaren eller vad det kallas.
Försök få bort vattnet ur paketet. kör i gång maskinen så att den tömmer och bryt strömmen när den är så tom som den blir.
I övre hörnen finns plastklossar, få bort dem.
Två metallstänger tvärs över håller paketet på plats, T20. Bort med dem.
Nu kan du dra upp paketet, upp ut bort från maskinen. Var beredd med handduk om vatten finns kvar.
Kontrollera/fota av hur kablarna till brytarena sitter. Loss dem
Dra upp givarhuset och rengör efter bästa förmåga. Det är lite pilligt att få isär.
I övre hörnen finns plastklossar, få bort dem.
Två metallstänger tvärs över håller paketet på plats, T20. Bort med dem.
Nu kan du dra upp paketet, upp ut bort från maskinen. Var beredd med handduk om vatten finns kvar.
Kontrollera/fota av hur kablarna till brytarena sitter. Loss dem
Dra upp givarhuset och rengör efter bästa förmåga. Det är lite pilligt att få isär.