10 908 läst ·
17 svar
11k läst
17 svar
Bosch-diskmaskin - Salt-ikon lyser även efter påfyllning
Sida 1 av 2
Har en Bosch serie 6 diskmaskin, några månader gammal. Förra veckan vill den ha påfyllning av salt och spolglans (igen, har fyllt på flera gånger tidigare). Jag fyller på och spolglans-symbolen släcks men inte salt-symbolen, som förblir synlig efter ca 1 v.
Har försökt dra ut sladden, alla symboler lyser och blinkar som när vi startade första gången, och när allt slocknar lyser fortfarande salt-ikonen.
Börjar misstänka hårdvarufel…
Någon med samma eller liknande problem eller vet vad det kan vara för fel?
Har försökt dra ut sladden, alla symboler lyser och blinkar som när vi startade första gången, och när allt slocknar lyser fortfarande salt-ikonen.
det är fel i avhärdaren åberopa garantiKristinaRT skrev:
Har en Bosch serie 6 diskmaskin, några månader gammal. Förra veckan vill den ha påfyllning av salt och spolglans (igen, har fyllt på flera gånger tidigare). Jag fyller på och spolglans-symbolen släcks men inte salt-symbolen, som förblir synlig efter ca 1 v.
om saltet har gett en mättad lösning så är det ju givaren som sitter i saltbehållaren.T Tompafix skrev:
jobbig att byta men jag förslår att du skickar in en skruvmejsel i lampan så att den slocknar
Fel på avhärdaren detekteras inte av maskinen mer än slut på saltT Tompafix skrev:
Om den förbrukar salt som vanligt och disken blir bra så så är det bara en reminder som fuckkad ur.
En del av denna är en flottör som ev har fastnat, permanent eller tillfälligt
Jag har kört med min i över ett år med detta fel utan några problem med ren disk. Saltet tar slut efter ett tag så den tar in det i maskinen ivf. Lampan slocknade även en tid och funkade som den skulle en period, för att sedan lysa hela tiden.Woman1 skrev:
Jag provade även att röra om som du gjorde och nu är den släckt igen. Så får se om den har börjat funka igen.
Tack för ditt svarT Tompafix skrev:Jag har kört med min i över ett år med detta fel utan några problem med ren disk. Saltet tar slut efter ett tag så den tar in det i maskinen ivf. Lampan slocknade även en tid och funkade som den skulle en period, för att sedan lysa hela tiden.
Jag provade även att röra om som du gjorde och nu är den släckt igen. Så får se om den har börjat funka igen.
Hoppas det är som du säger och ska kolla hur disken blir när jag diskat.
👏
du kanske fick fejksalt?Woman1 skrev:
det sitter en flottör i saltlösningen som flyter upp när den är mättad
på utsidan av saltbehållaren sitter en reedswich som påverkas när flottören flutit upp
om flottören kärvar så är det byte av avhärdare som gäller, stort jobb och dyr avhärdare
Kanske inte det första man vill lägga pengar på...
Vad menas med fake salt?returen skrev:
du kanske fick fejksalt?
det sitter en flottör i saltlösningen som flyter upp när den är mättad
på utsidan av saltbehållaren sitter en reedswich som påverkas när flottören flutit upp
om flottören kärvar så är det byte av avhärdare som gäller, stort jobb och dyr avhärdare
Kanske inte det första man vill lägga pengar på...
Ett paket funkade men inte paket 2
Sp salt är det
Onödiga pengar på en lampa men behövs kanske inte.