4
Då måste jag skaffa en ny bitssats. Någon som kan rekommendera någon bra och billig? :)

Wera Impaktor eller DeWalt Extreme, bägge fungerar mycket bra utan att gå sönder av slag.

• Gilla
Exostor
  • Laddar…
Har bytat sladdställ när de kommit med engelsk kontakt, funkar fint om inte apparaten är plomberad :)

4
Det var ett väldigt bra pris, det gillar jag :)

Nej använd bitshållare, det går hur bra som helst.

Ska du dra väldigt mycket och belasta maskinen hårt så kör riktiga bits som folk i tråden tipsar om.

Men är det 12-voltaren för lite hemmapul och trallskruv så går det hur bra som helst med bitshållare. (Även om det såklart är skitkul att köpa nya-coola prylar).

Kan dock tipsa om att skaffa adapter för "hex till hylsor", eller bitshylsor på en gång. Typ :
http://www.clasohlson.com/se/Adapter/30-8076

Mycket användbart för fransk skruv/hex-skruv.

• Gilla
4fun
  • Laddar…
4
'Hex till hylsor' var ju ett riktigt bra tips. Det ska jag köpa, ska montera ner gamla markiser och då kommer det bli kanon! Tack för tipset

F F_man skrev:
Nej använd bitshållare, det går hur bra som helst.

Ska du dra väldigt mycket och belasta maskinen hårt så kör riktiga bits som folk i tråden tipsar om.

Men är det 12-voltaren för lite hemmapul och trallskruv så går det hur bra som helst med bitshållare. (Även om det såklart är skitkul att köpa nya-coola prylar).

Kan dock tipsa om att skaffa adapter för "hex till hylsor", eller bitshylsor på en gång. Typ :
[länk]

Mycket användbart för fransk skruv/hex-skruv.
Med bitshållare i en slagskruvdragare är ingen nån höjdare. Bits tenderar att fastna pga slag och man får backa lätt alt. använda tång så lossnar den. Hellre en 50mm impactbits direkt i dragaren.

• Gilla
varmkorv och 1 till
  • Laddar…
4
I mitt kitt jag köpte ingick det en hölster. Men det finns ingen bälteshållare till skruvdragaren och slagskruvdragaren som man kan köpa och sätta på?

Nej, tyvärr.

M magnlar skrev:
Med bitshållare i en slagskruvdragare är ingen nån höjdare. Bits tenderar att fastna pga slag och man får backa lätt alt. använda tång så lossnar den. Hellre en 50mm impactbits direkt i dragaren.
Javisst är det bättre med 50mm bits. Det fungerar däremot hur bra som helst med bitshållare och bitsen som följer med skruvburken om du kör lite trallskruv eller allmänt hemmapul. Skruvat över 2000 skruv med bitshållare och 12-volts slagaren. Aldrig fastnat eller krånglat det minsta.

Men såklart, en svala kanske inte gör någon sommar :)

Jag tycker att det blir lite vingligt med bitshållare. Måste ju bero lite på kvaliteten på hållaren i fråga också - men jag har billiga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.